Gina -> spremembe v šolstvu II (20.6.2007 20:46:25)
|
Kaj v OŠ se prenavlja, za tiste, ki še ne veste: O učnih načrtih sem že v članku zgoraj, na kratko pa takole: Obstoječa 9-letka je zelo natrpana s snovjo, otroci so zelo obremenjeni. Novi predlog pa uradno sicer navzven zmanjšuje cilje, v resnici pa sta po dva slovnično združena v enega samega, to je v boljših primerih, v slabših pa so kar precej precej učne snovi v razrede dodali, ali prestavljali en razred nižje. Otroci za take spremembe niti slučajno niso pri predlagani starosti zreli, sploh mi ni jasno, kako bi povprečno sposobni otroci razrede izdelovali ob takih pričakovanih ciljih. Če bi se to sprejelo, bi šli preko starostne stopnje otrok in jim naredili veliko škode, kakor tudi staršem, ki bi posledično enako mnogo trpeli kot otrok. ZOFVI (Zakon o financiranju v vzgoji in izobraževanju) predvideva: Novi zakon ne predvideva več, kako daleč stran od doma mora biti javna OŠ. Ravno tako predvideva zasebne OŠ, če bi bile usmerjene tako, da bi staršem omogočile vzgojo v smislu, kot jo oni želijo, ali če bi pokrivale področje, ki še ni pokrito. To v praksi pomeni, da bi se hipotetično lahko zgodilo, da vaš sosed ustanovi zasebno šolo (npr. Motesori ali Škofovsko...) v vašem kraju poleg obstoječe javne šole. Ker ministrstvu ni v interesu plačevati več, če lahko manj, financira zanj cenejšo šolo, to je zasebno in neha financirati javno. Novi zakon to dopušča. Staršu preostaneta samo dve stvari, ali vozi otroka 10km ali več proč v najbližjo javno šolo ali pa ga da v zasebno, ki sicer "kao" nima šolnine, ima pa prispevke staršev, kar je isto, samo drug izraz je uporabljen. Učitelje žeijo plačevati po glavah. Se pravi, če bomo imeli več otrok v razredih, bomo imeli večjo plačo, oz. če bomo imeli manj otrok, bomo imeli zmanjšano plačo. V praksi to pomeni, da bomo vsi prisiljeni imeti razred s po 28 otroki (ne vprašajte me, kako to izgleda, če je v razredu še kak otrok s posebnimi potrebami ali dva ali trije, ki niti ur posebne pomoči nimajo, ker tudi te ukinjajo, ali združujejo, saj ne vem, kako bodo specialni pedagogi sploh še obstajali glede na to, da jih krčijo, krčijo, krčijo..). Vsi bomo morali imeti polne razrede. To pomeni tudi to, da bodo vse vaške manjše šole prisiljene prenehati obratovati. Ukinjene bodo vse podružnice, njihov obstoj ob novem sprejetem zakonu ne bo mogoč, vsaj meni ni jasno, kako bi to lahko bilo drugače. Šole in vrtci naj bi se povezovali v velike centre. To pomeni, da Ministrstu ni v interesu plačevati npr. dveh ravnateljev na dveh šolah, dveh računovodij, treh učiteljic, kuharic ali hišnikov, če lahko vse združijo v en velik center. V praksi to pomeni, da bodo ne le odpuščali delavce, temveč je to še en vzvod, da bodo razredi morali biti polni, saj novi sistem ne bo dopuščal treh razredov s po 20. učenci, ampak bomo prisiljeni imeti 2 razreda najbrž s po 30. učenci, ker bomo v Centru - malo bomo zgleda žonglirali z otroki ali kako (kdo bo šel kam v katero šolo iz Centra).... imeli bomo zgolj eno kuhinjo, hrano bodo raje razvažali, enega hišnika, če nam crkne wc, bodo otroci pač mokri tri ure ali brez wc-ja, eno tajnico za dve šoli, ni mi jasno, kako bo vse imela v glavi, še za eno šolo je včasih norišnica, pa po moje nobene pomočnice ravnatelja... Tudi normative bo minister določal kar sam. Šola ne bo mogla odločati sama o svojih zadevah praktično o ničemer, saj bo imela v svetu šole samo enega predstavnika. Diktirana bo v glavnem od države (jaz si to prevajam kot od trenutnega sistema na oblasti). Zakon o šolstvu se mi ne zdi tako zelo problematičen, zdi se mi prav, da bo šola lahko prešolala zelo problematičnega otroka, ki ogroža druge, na drugo šolo brez soglasja staršev. Starši bodo denarno odgovorni za otrokove neopravičene ure. Je pa res, da se tudi v tem zakonu kažejo enake sledi kontrole države nad človekom kot v vseh prej zgoraj omenjenih rečeh, pravi namreč tudi to, da bodo starši finančno kaznovani, če ne bodo obvestili šole o spremembi podatkov v roku 7 dni... To bi bilo tako na hitro vse, čeprav se meni zdi res presneto ogromno..
|
|
|
|