RE: Način ocenjevanja (Polna verzija)

Forum >> [Otrok] >> Od šolarčka do šolarja



Sporočilo


liliana -> RE: Način ocenjevanja (18.3.2014 19:40:14)

Mene pa ta uporaba množine sploh ne moti.......bolj me moti to, kako se nekateri spotikate ob njo[sm=smiley36.gif].....

pa danes več otroka ne smeš poimenovati ljubkovalno (srček, ljubček.....saj otrok ima vendar ime in tudi ko se cartaš z otrokom ga moraš poimenovati z imenom in priimkov verjetno[sm=jezicek.gif]) in ne smeš množine uporaljati.....

ker je otrok takoj samostojno, odraslo bitje, ki je že pri nekaj mesecih sposoben odgovorno sprejemati povsem samostojne odločitve.......




liliana -> RE: Način ocenjevanja (18.3.2014 19:46:22)


IZVIRNO SPOROČILO: petea



IZVIRNO SPOROČILO: liliana
torej moram tako jaz, kot starš in tako tudi otrok, 1. razred vzeti kot šolo in ne več zgolj kot vrtec......


mnogi otroci tega (še) niso sposobni, pa če njihovi starši hočejo ali ne


In kaj naj potem.....starši takih otrok naj sedijo križem rok in zgolj javkajo nad tem, kako krivičen je šolski sistem, ker se otroci že v prvem razredu učijo seštevati in brati ali pa malo doma "spodbudijo" otroka.....? Ali pa čakajo do tretjega razreda, ko pridejo ocene in potem šok....?






petea -> RE: Način ocenjevanja (18.3.2014 19:50:38)

IZVIRNO SPOROČILO: liliana
...bolj me moti to, kako se nekateri spotikate ob njo[sm=smiley36.gif].....


Mene moti, priznam.

Se spomnim na sistematskem pri prvem sinu je sestra vprašala: ''Koliko zob imate in kdaj so vam zrasli?''
Sem začela seveda šteti svoje zobe, naivnica ...
[sm=zmeden.gif]


[sm=smiley36.gif]




petea -> RE: Način ocenjevanja (18.3.2014 20:02:48)

IZVIRNO SPOROČILO: liliana
IZVIRNO SPOROČILO: petea

IZVIRNO SPOROČILO: liliana
torej moram tako jaz, kot starš in tako tudi otrok, 1. razred vzeti kot šolo in ne več zgolj kot vrtec......


mnogi otroci tega (še) niso sposobni, pa če njihovi starši hočejo ali ne


In kaj naj potem.....starši takih otrok naj sedijo križem rok in zgolj javkajo nad tem, kako krivičen je šolski sistem, ker se otroci že v prvem razredu učijo seštevati in brati ali pa malo doma "spodbudijo" otroka.....? Ali pa čakajo do tretjega razreda, ko pridejo ocene in potem šok....?



liliana,
mnogi starši zaradi tako postavljenega sistema mučijo sebe in otroka, ki mu je šolski sistem pretežak za njegovo takratno razvojno stopnjo, sploh, če opazijo, da bi čez nekaj mesecev pa določene zadeve veliko lažje absorbiral;
in so zato jezni, razočarani, ker imajo zaradi idej strokovnjakov po nepotrebnem oteženo življenje, kot cela družina, saj morajo vsi skupaj vlagati ogromno napora za dosego rezultatov. In takšno šolanje se verjetno veliko prej upre otroku, če se ves čas od njega pričakuje veliko več, kot je z nekim zmernim vložkom in trudom sposoben doseči.

ob uvajanju devetletke je bil sistem zastavljen in predstavljen drugače, kot se je sedaj tekom let razvil

za tiste, ki jim gre brez težav ali jih je treba samo malo spodbuditi, ni problemov; a veliko otrok rabi veeeliiikooo spodbude, vodenja s strani staršev, vloženega napora - zanje šola predstavlja veliko težavo

A je v zadnjih leti opaziti spremembe - mnogi starši spoznavajo, da ne bo otroku nič hudega, če bo šel v šolo kasneje.
V našem vrtcu je v skupini našega letošnjega bodočega prvošolca 6 otrok, 1/4 generacije, ki niso šli v šolo s svojimi vrstniki!




Stanislava_ -> RE: Način ocenjevanja (18.3.2014 20:41:46)

IZVIRNO SPOROČILO: petea


vedno več staršev se odloča, precej pa tudi odloči, da je za njihovega otroka bolje, da imajo podaljšan predšolski čas in prestavijo vpis v šolo
noben od staršev, ki jih poznam, da so odložili vpis otroka, ne obžaluje odločitve - pravijo, da je otrok v tem času precej pridobil in da sedaj veliko lažje sodeluje pri pouku


Kar nekaj mejnikov je postavljenih pri otrokovih sedmih letih, od zahodne razvojne psihologije do vzhodnih religij.
Pri sedmih letih je otrok po zakonu lahko odgovoren za povzročeno škodo, če je bil zmožen razsojati. Prej ne.
Tudi zato se otroke v prvi razred spremlja.




liliana -> RE: Način ocenjevanja (18.3.2014 21:37:48)


IZVIRNO SPOROČILO: petea


liliana,
mnogi starši zaradi tako postavljenega sistema mučijo sebe in otroka, ki mu je šolski sistem pretežak za njegovo takratno razvojno stopnjo, sploh, če opazijo, da bi čez nekaj mesecev pa določene zadeve veliko lažje absorbiral;
in so zato jezni, razočarani, ker imajo zaradi idej strokovnjakov po nepotrebnem oteženo življenje, kot cela družina, saj morajo vsi skupaj vlagati ogromno napora za dosego rezultatov. In takšno šolanje se verjetno veliko prej upre otroku, če se ves čas od njega pričakuje veliko več, kot je z nekim zmernim vložkom in trudom sposoben doseči.

ob uvajanju devetletke je bil sistem zastavljen in predstavljen drugače, kot se je sedaj tekom let razvil

za tiste, ki jim gre brez težav ali jih je treba samo malo spodbuditi, ni problemov; a veliko otrok rabi veeeliiikooo spodbude, vodenja s strani staršev, vloženega napora - zanje šola predstavlja veliko težavo

A je v zadnjih leti opaziti spremembe - mnogi starši spoznavajo, da ne bo otroku nič hudega, če bo šel v šolo kasneje.
V našem vrtcu je v skupini našega letošnjega bodočega prvošolca 6 otrok, 1/4 generacije, ki niso šli v šolo s svojimi vrstniki!


jaz pa mislim, da ni samo krivda na devetletki marveč na preveč institucionalizaren načinu življenja kamor smo pahnili otroke pred šolo in potem še v šoli......pa saj otroci praktično več nimajo možnosti za prosto igro in igranje na svoj način......pri enem letu v vrtec (tudi če je možnost babi servisa to baje ni zaželjeno, ker stari človek otroka ne more nič naučiti ampak tam otrok le prosto divja), otrok pa niti iz vrtca pošteno domov ne pride, pa se že začne: abc gibanja, balet, plesne urice, tuji jezik.....vse vodeno.....otrok mora vse početi vodeno, pod strokovnim vodstvom.....še na dopust morajo starši tja, kjer potekajo animacije za otroke, da otroku ni dolgčas......ker se otrok izgleda ni sposoben sam zabavati.....pa je, če mu pustiš.....se komot zaigra samo s kamni in nekaj trskami ter vodo......

in potem za vse krivimo šolo....po drugi strani pa starši otroku ne dovolimo več proste igre in prostega divnjanja ter igranja s punčkami in avti.....ker to baje ne razvija otrokovega pontencila in dela debila z njega.....in potem že pri enem letu začnemo s tem, da vse otrokove aktivnosti usmerjajo odrasli.....vse mora biti vodeno s strani odrasle osebe......trener mora dveletnega otroka učiti metati in loviti žogo.....profesionalni vaditelj mora 3 letnega otroka učiti plavati......pri štirih letih mora deklica k baletu in fantek k judu kjer otroka spet vaditelji usmerjajo....

In potem je za vse težave kriva šola oz. sistem šole, ker prezgodaj obremenjuje otroke......a starši pa s celo paleto dejavnosti že od otrokovega prvega ali drugega leta mnogo bolj obremenjujejo otroka kot šola......ker otrok se ne sme več igrati.....pa ravno igra je pred vstopom v šolo in tudi po vstopu v šolo precej pomembna za otrokov tudi intelektualni razvoj.....po moje mnogo bolj kot to, da nekajletnega otroka diplomirani difovec uči kako se pravilno meče žoga in kako se pravilno kravl plava....

In potem imaš starše, ki vozijo 6 letnega otroka v prvem razredu skoraj vsak dan na dve dejavnosti......skoraj do 4 popoldne pa je otrok v šoli.....in potem ti isti starši razlagajo, kako naporna je šola, zakaj mora otrok iti s 6 leti v šolo......da kaj pa si ona (učiteljica) misli, da naj ona kot mati z otrokom bere doma, saj ga ima v šoli, pa naj ga tam nauči, kot da imajo oni kot družina za te zadeve doma čas, saj imajo vendar do zadnje minute zapolnjen urnik......




Stanislava_ -> RE: Način ocenjevanja (18.3.2014 21:42:47)

Sistem je kriv toliko, da mora otrok pri šestih ali prej v šolo.
Starši smo za vse ostalo. Tudi za prvo - lahko prestavimo, če ocenimo, da bo tako bolje (in običajno ne naletimo na odpor).




Plus minus -> RE: Način ocenjevanja (18.3.2014 22:29:38)


IZVIRNO SPOROČILO: liliana


pa je mami izvajala tak teror nad mano, da je zahtevala, da takoj, ko pridem iz šole naloge naredim in se kaj naučim in šele potem lahko grem divjat na igrišče in k sosedom



A to je teror? Ker pri nas imamo enako prakso. Samo ne opažam, da bi bilo to kaj slabega. Se mi zdi veliko bolje, da najprej opraviš vse obveznosti, kot da ti le-te visijo cel popoldan nad glavo.

IZVIRNO SPOROČILO: liliana
Moja hčerka pa nima na izi učiteljice......ženska si celo to dovoli, da zahteva od otrok, da doma berejo......[sm=jezicek.gif]



Če prav razumem, je tvoja hči v prvem razredu. Zanimivo, da od njih zahtevajo, da že berejo. Naši so v prvem razredu komaj spoznavali črke, branja pa ne. V drugem pa so dobili bralne liste in smo se morali starši vsak dan podpisovati - za 10 minut branja. Meni se sicer zdi to čisto normalno, da otrok doma bere, pa ne zaradi učiteljice, ampak zaradi sebe. Ker tisto malo kaj pride na vrsto v šoli za branje je odločno premalo, če še ne zna brati. Ker potem se od njega tudi zahteva, da sam prebere test in ga reši ipd in če ne zna brati oz. slabo bere, tudi nalog ne razume in potem seveda ne more pokazati vsega znanja.




petea -> RE: Način ocenjevanja (19.3.2014 8:02:20)

IZVIRNO SPOROČILO: liliana
az pa mislim, da ni samo krivda na devetletki marveč na preveč institucionalizaren načinu življenja kamor smo pahnili otroke pred šolo in potem še v šoli...


A misliš, da je otrokom, ki gredo iz domačega varstva direktno v šolo, lažje kot tistim, ki so obiskovali vrtec?
Po mojem večinoma ne. Ker tisti, ki so vsaj eno leto obiskovali vrtec, jim je že znan institucionirana organizacija dela v izobraževalnem zavodu, tisti, ki gredo direktno v šolo, pa potem hkrati spoznavajo neko njemu do tedaj čisto neznano rutino čisto tujega odraslega vodje, prilagajajo na sistem strožjega urnika ter učenja hkrati.



Z ostalim se zelo strinjam.
Glavna prostočasna dejavnost mojih otrok je v teh dneh 'divjanje na travi, z možgani na off in psom na straži'. [sm=smiley36.gif]
(beri: prosta igra zunaj, dokler ni čas za spanje). Izven šole/vrtca ima dodatno dejavnost - tečaj tujega jezika - samo bodoči šolar, pa še to v prostorih vrtca. In to zato, ker si je to želel. tam uživa in ker zaradi tega nimamo dodatnih poti ali čakanja. In ker sva seveda starša presodila, da je to smiselno.

In v preteklih zimskih mesecih so enkrat tedensko obiskovali telovadnico v šoli - zato, da so se lahko natekali, spoznavali telovadna orodja in razgibali. Sedaj, v toplejših dneh, pa ni boljšega od domačega hriba, gozda in poti, po katerih lahko brezskrbno kolesarijo, tekajo, plezajo, si izmišljajo igre ... po mili volji.




petea -> RE: Način ocenjevanja (19.3.2014 8:12:40)

IZVIRNO SPOROČILO: Plus minus

v prvem razredu. Zanimivo, da od njih zahtevajo, da že berejo.

Plus minus,
tudi pri nas zahtevajo branje enostavnih besed in besedil.

Kar se meni zdi logično - ne moreš se samo mehanično naučiti pisati črk, razumeti, kaj piše, pa šele veliko kasneje. Proces branja in pisanja mora potekali hkrati.

To, kar se meni zdi neustrezno - sploh če primerjam opismenjevanje v našem času - je to, da se je veliko premalo časa posvetilo finomotoričnim vajam (risanje raznoraznih linij, črt), preden so resno začeli pisati črke.
Mi smo v mali šoli veliko delali na tem. V šoli v prvih tednih tudi. Šele potem je sledilo spoznavanje črk.
In mi smo najprej delali samo na velikih tiskanih črkah, zdaj pa - vsaj pri nas - se hkrati učijo velike in male tiskane črke. Pa so leto dni mlajši od nas, ko smo začeli z opismenjevanjem. [sm=zmeden.gif]


Kaj naj kot starš? Stežka sem se sprijaznila s tem, da je šola dandanes pač takšna in več delamo z otrokom, da osvoji zahtevano znanje.




Plus minus -> RE: Način ocenjevanja (19.3.2014 9:18:41)


IZVIRNO SPOROČILO: petea

IZVIRNO SPOROČILO: Plus minus

v prvem razredu. Zanimivo, da od njih zahtevajo, da že berejo.

Plus minus,
tudi pri nas zahtevajo branje enostavnih besed in besedil.

Kar se meni zdi logično - ne moreš se samo mehanično naučiti pisati črk, razumeti, kaj piše, pa šele veliko kasneje. Proces branja in pisanja mora potekali hkrati.

To, kar se meni zdi neustrezno - sploh če primerjam opismenjevanje v našem času - je to, da se je veliko premalo časa posvetilo finomotoričnim vajam (risanje raznoraznih linij, črt), preden so resno začeli pisati črke.
Mi smo v mali šoli veliko delali na tem. V šoli v prvih tednih tudi. Šele potem je sledilo spoznavanje črk.
In mi smo najprej delali samo na velikih tiskanih črkah, zdaj pa - vsaj pri nas - se hkrati učijo velike in male tiskane črke. Pa so leto dni mlajši od nas, ko smo začeli z opismenjevanjem. [sm=zmeden.gif]


Kaj naj kot starš? Stežka sem se sprijaznila s tem, da je šola dandanes pač takšna in več delamo z otrokom, da osvoji zahtevano znanje.


Petea ja da berejo v šoli, kakšno prilagojeno besedilo, ampak da morajo brati doma po 5-10 minut, me čudi. Kot sem rekla, naši so v prvem razredu spoznavali črke, se učili branja po zlogih tako da so ploskali. Ni pa bilo obveznega branja doma, tako kot v drugem in sedaj tudi v tretjem razredu. Spoznavali so samo velike tiskane črke, katere so tudi pisali. Male tiskane so začeli spoznavati v začetku drugega, ampak ker so v prvem imeli na tabli oboje, so to osvojili v drugem tik tak. Kaj se tiče grafomotoričnih vaj so jih delali v PB. V ta namen so tudi imeli zvezek in tudi kakšna d.n. je bila v tem smislu. Če pa starš sam opazi, da mi to dela težave, pa je fajn če mu tudi sam da vaje. Ker te vaje so namenjene prav kasnejšemu pisanju črk, sploh pisanih, ki jih vzamejo v drugem razredu. V tretjem, se pričakuje da vse že obvladajo in delajo že z septembrom na polno. In lahko povem, da ima kar veliko otok težave, ker je veliko prepisovanja in narekovanja. Tako, da je res fajn da otrok zna dobro in hitro pisati.
Sej jaz sem že nekaj krat omenila, da od šole ne pričakujem toliko, kot večina staršev, zato pač po lastni presoji pomagam otroku, če le-ta potrebuje pomoč. Lahko pa rečem, da je vedno manj in da so v tretjem razredu že dokaj samostojni, ampak nadzor pa še vedno potrebujejo [sm=smiley1.gif].




Plus minus -> RE: Način ocenjevanja (19.3.2014 9:23:21)

Kar se meni zdi logično - ne moreš se samo mehanično naučiti pisati črk, razumeti, kaj piše, pa šele veliko kasneje. Proces branja in pisanja mora potekali hkrati.


V začetku drugega razreda, smo na RS imeli predavanje o branju, in je bilo vprašanje, kdaj vemo da otrok ZNA brati? Takrat, ko razume prebrano. Ker brati črke/ besede zna otrok dokaj hitro, razumeti besedilo, pa ni kar tako.




ronja -> RE: Način ocenjevanja (19.3.2014 9:29:08)

Takrat, ko razume prebrano. Ker brati črke/ besede zna otrok dokaj hitro, razumeti besedilo, pa ni kar tako.

Sem mislila, da gre to hkrati... Pri tamali in pri meni kolikor se spomnim, je šlo... Prebereš črke, potem zloge, potem besedo - in veš, kaj pomeni beseda, če nisi preveč zašuštral vmes...




petea -> RE: Način ocenjevanja (19.3.2014 9:31:28)


IZVIRNO SPOROČILO: Plus minus
Petea ja da berejo v šoli, kakšno prilagojeno besedilo, ampak da morajo brati doma po 5-10 minut, me čudi.


Sedaj so začeli dobivati za vikend domov liste z besedilom (zlogi, besede, nekaj kratkih stavkov), ki ga morajo do ponedeljka večkrat prebrati, starš pa mora list podpisati, da potrdi, da je naloga opravljena.
Je že ta naloga vzela več kot 5-10 minut časa.

Tako da je sedaj pri nas vedno bolj v takšno lilianino 'teror stanje', ko mora otrok nekaj minut svojega domačega časa na dan nameniti guljenju osnov - branje in razumevanje prebranega besedila. [sm=smiley36.gif]
Samo da pač ne namenimo časa temu vsak dan, zato pa kak drugi dan malo več.




liliana -> RE: Način ocenjevanja (19.3.2014 9:36:42)

IZVIRNO SPOROČILO: Plus minus


[A to je teror? Ker pri nas imamo enako prakso. Samo ne opažam, da bi bilo to kaj slabega. Se mi zdi veliko bolje, da najprej opraviš vse obveznosti, kot da ti le-te visijo cel popoldan nad glavo.



Saj jaz tudi ne.....samo nekaterim se pa zdi nekaj grozno neverjetnega, da od otroka v prvih razredih osnovne šole to kot starš zahtevaš.......

IZVIRNO SPOROČILO: Plus minus

Če prav razumem, je tvoja hči v prvem razredu. Zanimivo, da od njih zahtevajo, da že berejo. Naši so v prvem razredu komaj spoznavali črke, branja pa ne. V drugem pa so dobili bralne liste in smo se morali starši vsak dan podpisovati - za 10 minut branja. Meni se sicer zdi to čisto normalno, da otrok doma bere, pa ne zaradi učiteljice, ampak zaradi sebe. Ker tisto malo kaj pride na vrsto v šoli za branje je odločno premalo, če še ne zna brati. Ker potem se od njega tudi zahteva, da sam prebere test in ga reši ipd in če ne zna brati oz. slabo bere, tudi nalog ne razume in potem seveda ne more pokazati vsega znanja.


Mi se to že v prvem razredu moramo podpisovati.....seveda nimamo časovno omejeno, ker so vzeli le še 6 črk.....in beremo....od prvih treh črk naprej......




petea -> RE: Način ocenjevanja (19.3.2014 9:39:22)

IZVIRNO SPOROČILO: Plus minus
kdaj vemo da otrok ZNA brati? Takrat, ko razume prebrano. Ker brati črke/ besede zna otrok dokaj hitro, razumeti besedilo, pa ni kar tako.


seveda
mi smo otroke začeli učiti prepoznavati črke že veliko prej

sedaj pa gre za učenje branja - in pod to razumem tudi razumevanje prebranega; jaz med poslušanjem sinovega branja vedno spremljam, ali razume, kaj je prebral (že izraz na obrazu marsikaj pove) - včasih sam vpraša, včasih pa enostavno ne more sestaviti zlogov v besedo, če mu beseda nič ne predstavlja in takrat mu razložim, kaj beseda pomeni




ronja -> RE: Način ocenjevanja (19.3.2014 9:42:30)

petea, mogoče bi pomagalo, če bere pravljico, ki jo pozna, saj večinoma vejo te stvari skoraj dobesedno na pamet. Pa začne s tako, da dobi samozavest in mu rata všeč.




Plus minus -> RE: Način ocenjevanja (19.3.2014 9:43:13)

IZVIRNO SPOROČILO: petea


IZVIRNO SPOROČILO: Plus minus
Petea ja da berejo v šoli, kakšno prilagojeno besedilo, ampak da morajo brati doma po 5-10 minut, me čudi.


Sedaj so začeli dobivati za vikend domov liste z besedilom (zlogi, besede, nekaj kratkih stavkov), ki ga morajo do ponedeljka večkrat prebrati, starš pa mora list podpisati, da potrdi, da je naloga opravljena.
Je že ta naloga vzela več kot 5-10 minut časa.

Tako da je sedaj pri nas vedno bolj v takšno lilianino ''teror stanje'', ko mora otrok nekaj minut svojega domačega časa na dan nameniti guljenju osnov - branje in razumevanje prebranega besedila. [sm=smiley36.gif]
Samo da pač ne namenimo časa temu vsak dan, zato pa kak drugi dan malo več.


Aja v tem primeru pa gre. Drugače pa v 2.r. morajo brati vsak dan 10 minut - knjige po prosti izbiri in vaditi hitro računanje do 20 - tudi 10 minut. Tako, da že to vzame 20 minut. Je pa res, da pri teh rečeh ne rabi otrok sedeti za mizo, ker lahko vadi praktično povsod [sm=smiley1.gif].

Ne Ronja, kar nekaj otrok ne ve kaj je prebralo, sicer se nam ko smo vešči branja to zdi mogoče nenavadno ampak dejansko je tako. Pa mogoče samo besedo še razume, v stavku se pa že izgubi in če ga po prebranem stavku vprašaš kaj je prebral, ne ve. Obnovit celo knjigico, pa čeprav ima par strani, pa je že ZF. Ampak seveda, to ne velja za vse. Imaš tudi otroke, ki že v prvem razredu bolje berejo, kot nekateri v četrtem, ampak ne govorim o teh izjemah, ampak o večini.




liliana -> RE: Način ocenjevanja (19.3.2014 9:44:39)

IZVIRNO SPOROČILO: petea

A misliš, da je otrokom, ki gredo iz domačega varstva direktno v šolo, lažje kot tistim, ki so obiskovali vrtec?
Po mojem večinoma ne. Ker tisti, ki so vsaj eno leto obiskovali vrtec, jim je že znan institucionirana organizacija dela v izobraževalnem zavodu, tisti, ki gredo direktno v šolo, pa potem hkrati spoznavajo neko njemu do tedaj čisto neznano rutino čisto tujega odraslega vodje, prilagajajo na sistem strožjega urnika ter učenja hkrati.



Saj zato pravim, da je že vrtec od enega leta dovolj.....ni potrebno da otrok potem še obiskuje popoldne neke tečaje, kjer ima spet vse organizirano......

IZVIRNO SPOROČILO: petea

In mi smo najprej delali samo na velikih tiskanih črkah, zdaj pa - vsaj pri nas - se hkrati učijo velike in male tiskane črke. Pa so leto dni mlajši od nas, ko smo začeli z opismenjevanjem. [sm=zmeden.gif]




Pri nas se učijo samo velike tiskane črke in hkrati berejo, zdaj pa bodo začeli še pisati.......

IZVIRNO SPOROČILO: petea

Kaj naj kot starš? Stežka sem se sprijaznila s tem, da je šola dandanes pač takšna in več delamo z otrokom, da osvoji zahtevano znanje.


Saj to je bil tudi moj point.....kaj pa naj delam....naj zgolj negodujem nad šolkim sistemom in naj otrok doma ne bere, ker je moje stališče pač tako, da 6 letnemu otroku tega ni treba, ker je še premajhen in bi moral biti v vrtcu.......




Plus minus -> RE: Način ocenjevanja (19.3.2014 9:51:58)


IZVIRNO SPOROČILO: petea

IZVIRNO SPOROČILO: Plus minus
kdaj vemo da otrok ZNA brati? Takrat, ko razume prebrano. Ker brati črke/ besede zna otrok dokaj hitro, razumeti besedilo, pa ni kar tako.


seveda
mi smo otroke začeli učiti prepoznavati črke že veliko prej

sedaj pa gre za učenje branja - in pod to razumem tudi razumevanje prebranega; jaz med poslušanjem sinovega branja vedno spremljam, ali razume, kaj je prebral (že izraz na obrazu marsikaj pove) - včasih sam vpraša, včasih pa enostavno ne more sestaviti zlogov v besedo, če mu beseda nič ne predstavlja in takrat mu razložim, kaj beseda pomeni


In kdaj veš, da razume, kaj je prebral? Ko besedo pravilno naglasi. Se spomnim, ko je moj otrok začel z branjem in je bilo res prav smešno, ko je kakšno besedo nagalsil napačno [sm=smiley36.gif].




petea -> RE: Način ocenjevanja (19.3.2014 9:52:07)

ronja,
seveda sedaj bere enostavna besedila, zgodbice, pravljice, posamezne besede

a že v DZ imajo pri primerih besed nekaj takšnih, ki jih prvič vidi/sliši ter mu zato nič ne pomenijo - npr. kakšna nenavadna imena


saj počasi tudi jaz spoznavam, kaj mu naj ponudim v branje za vajo
vem, da sem morala najprej sama spremeniti pristop - ker meni učenje branja ni predstavljalo težav, sem morala ugotoviti, kaj mu sploh dela težave ter drugače zastaviti domače branje, poiskati primerna besedila

je sedaj, ko sem to ugotovila, vse skupaj že veliko lažje - za oba [sm=smiley36.gif]





ronja -> RE: Način ocenjevanja (19.3.2014 9:55:04)

Plusminus, saj ne oporekam, samo čudim se - nisem tega študirala in imam izkušnje samo s svojimi in pač svoje, ko sem bila mala... Tako sem recimo zadnjič na rs izvedela, da večina otrok tam še ne razume koncepta časa, kako si sledijo letni časi, da jih eni sicer znajo zdrdrat, samo ne vejo, da je pozimi mraz, poleti gremo pa na morje, itd... Sem bila čisto paf in previdno vprašala učiteljico po tem, če R. tega res ne zna, ker sem bila prepričana, da zna. Je rekla, da ona to vse zna, samo velika večina pa da ne. POtem sem prišla domov in malo zaslišala tamalo (L), pa je vse vedela... Sem si kar oddahnila, ker sem se res bala, da sem čisto mimo treščila, ker to bi pa znal bit problem - če misliš, da dete zna, pa v resnici ne zna...

Pri nas imajo bralno značko (povedat dve pesmici in 2 zgodbici) in čukca, kjer morajo prebrat 5, 10 ali 20 knjig (po želji) in potem narisat, kar so prebrali, oboje je optional. Sicer v 1. r. bi naj jim starši prebrali tiste knjige, ampak mala sama bere (kar je ful praktiš:D), kadar ji pač paše. Ne nadziram je nič, ker je mela vedno zelo rada knjige in podpisovat nam tudi ni nič treba - edino če pozabi parkrat slikco, jo spomnim, da vzame s seboj v šolo.

Super je, če starš dela z otrokom doma za šolo, sploh če to otrok rabi, samo pravim, da ni po moje tudi nič narobe, če v 1. r. še nimajo nič domače naloge. Mislim, da ne bojo čisto nič zamudili za to in da se bojo glih tako naučili brat in pisat in vse. Zdaj je bolj važno, da se povežejo kot razred, da se navadijo na šolo itd... In da doma divjajo okoli in se sproti naučijo kaj:). Upam, da se ne motim preveč...




petea -> RE: Način ocenjevanja (19.3.2014 9:56:57)


IZVIRNO SPOROČILO: Plus minus


IZVIRNO SPOROČILO: petea

IZVIRNO SPOROČILO: Plus minus
kdaj vemo da otrok ZNA brati? Takrat, ko razume prebrano. Ker brati črke/ besede zna otrok dokaj hitro, razumeti besedilo, pa ni kar tako.


seveda
mi smo otroke začeli učiti prepoznavati črke že veliko prej

sedaj pa gre za učenje branja - in pod to razumem tudi razumevanje prebranega; jaz med poslušanjem sinovega branja vedno spremljam, ali razume, kaj je prebral (že izraz na obrazu marsikaj pove) - včasih sam vpraša, včasih pa enostavno ne more sestaviti zlogov v besedo, če mu beseda nič ne predstavlja in takrat mu razložim, kaj beseda pomeni


In kdaj veš, da razume, kaj je prebral? Ko besedo pravilno naglasi. Se spomnim, ko je moj otrok začel z branjem in je bilo res prav smešno, ko je kakšno besedo nagalsil napačno [sm=smiley36.gif].




o, ja,
sploh besede s črko E so težavne, pa ko se L in V bereta drugače, kot pišeta


kako vem, da razume? Želim, ko se prebije skozi posamezne besede v stavku, prebere še cel stavek v celoti. In po potrebi zahtevam, da sam s svojimi besedami opiše, kaj je prebral.





Plus minus -> RE: Način ocenjevanja (19.3.2014 9:59:21)

Če bo mogoče kateri v pomoč, ker sem tudi sama bila v dilemi, kaj ponuditi v branje konec prvega razreda, ko naj bi pa že začeli sami brati. Pa sva šli v knjižnico in si sposodili knjige/kartonke, kjer je pod risbo en stavek, ki se nanaša nanjo. Tako smo začeli pri nas in je super zalaufalo. Potem tudi obstajajo knjige, ki so po stopnjah (1. začetniki, itd.). Fajn je, če sam ugotoviš kaj otroku leži, ker ni nekega univerzalnega recepta. Seveda pa je potrebno biti tudi pozoren, če ima otrok težave, ker zna biti, da je odzadaj lahko kaj več, se skriva kakšna motnja ipd.




petea -> RE: Način ocenjevanja (19.3.2014 10:06:48)


IZVIRNO SPOROČILO: liliana
da 6 letnemu otroku tega ni treba, ker je še premajhen in bi moral biti v vrtcu.......


imela si možnost - odložiti vpis

a ker si presodila - na osnovi informacij drugih staršev, šole ... - da je tvoja hči sposobna za šolo, pa bo treba sedaj to tudi izpeljati;

ali bo to večinoma delal otrok, ali skupaj s starši, pa je od primera do primera drugače - eni so popolnoma samostojni, drugi rabijo malo spodbude, drugi sodelovanje staršev, enim pa je še vedno pretežko


in zato sem napisala, da morajo znati starši presoditi, kaj zmore njihov otrok; to pa je zelo zelo težka naloga, saj niti ne poznamo sedanjega šolskega sistema, prav tako včasih težko ocenjujemo sposobnosti otroka, trpimo, ko mora vložiti svoj trud v delo, še težje pa priznamo svoje zmote ali nam to, da bi naši otroci odstopali od povprečja navzdol, predstavlja poraz in se odločamo tako, da 'ostanemo v toku', namesto da bi se skušali objektivno odločiti za dobro otroka





Stran: <<   < Prejšnja stran  6 7 [8] 9 10   Naslednja stran >   >>