|      
Ops :( Si prepričan/-a, da ne želiš več sodelovati?
Preden potrdiš svojo odločitev, preberi podrobnosti.
Če potrdiš, da želiš odnehati, se ti bo avtomatično naložil poseben piškotek (cookie), s pomočjo katerega bomo ob ponovnem prihodu na našo spletno stran prepoznali tvoj račun in poskrbeli, da boš lahko v času trajanja nagradnega tekmovanja (od 17. 12. do 21. 12. 2018) nemoteno brskal/-a po Ringaraja.net brez prikazovanja ikon naših sponzorjev oziroma brez okenca na desnem delu zaslona.

Obenem boš izgubil/-a vse že osvojene točke in s tem, žal, izgubiš tudi možnost, da osvojiš odlično nagrado. Raje še enkrat premisli, preden klikneš da.

Si še vedno želiš odnehati?
Ringaraja.net uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih sicer ne bi mogli nuditi.
Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki.   Več o tem

Vadba glasnih zdravilnih zvokov

www.spirala.org, 14.12.2011
Glasovne vaje so glasno zapeti zdravilni zvoki, ki so namenjeni aktivnemu potiskanju stare energije (qi) iz organov in meridianov ter dovajanju sveže energije v meridiane in organe.

/191


 


PET GLASNIH ZDRAVILNIH ZVOKOV

 

Nauk o petih elementih je vplival na razvoj glasovnih vaj

 

Kaj glasovne vaje sploh pomenijo?

Glasovne vaje so glasno zapeti zdravilni zvoki, ki so namenjeni aktivnemu potiskanju stare energije (qi) iz organov in meridianov ter dovajanju sveže energije v meridiane in organe.

 

Glasovne vaje so oblikovane tako, da dosledno upoštevajo nauk o petih elementih. Vsaki vaji zato sledi vaja za element, ki ga element iz predhodne vaje podpira.

Kitajci pravijo, da se iz zemlje izločajo minerali (kovina), da minerali bogatijo vodo, da voda hrani les, da je les kurivo za ogenj, posledica ognja pa je nastanek pepela (zemlja). Pri teh poimenovanjih ne gre zgolj za fizični ogenj, les, kovino…, ampak za vesoljna gibala, na podlagi katereh nastajajo krogotoki vesoljne energije, življenjske energije (Qi) in na splošno vse stvarstvo.

 

Vadba glasovnih vaj tako pomaga uravnovešati elemente. Pet glasnih zdravilnih zvokov je KONG, SHANG, JIAO, JI/JENG in YU (beremo jih kot »kong«, »šang«, »điao/ciao«, »đ’«/»đ’ng/č’ng«, »ü«). Vsak zvok je povezan z določenim elementom in organi, ki temu elementu pripadajo:

 


ZVOK KONG
ŠANG ĐIAO/CIAOĐ’ / Đ’NGÜ   
ELEMENTZemljaKovinaVodaLesOgenj
NOTA”C” ”D” ”E” ”G””A”
ORGANI Želodec, usta in prebava (obenem tudi vranica, trebušna slinavka)ljuča, debelo črevesje, nos, dihalaLedvica, mehur in kostiJetra, žolčnik in očiSrce, tanko črevesje, grlo, jezik, možgani
ČUSTVA Skrbi, nemirŽalost, depresijaZmeda, strahoviJeza, frustracija Evforija, nemir, depresija, strahovi



ZGODOVINA

 

Po pripovedi naj bi glasni zdravilni zvoki prišli v uporabo pred tisočletji, ko naj bi jih neki učitelj Qigonga predpisal cesarju, ki je težko zadovoljil množico svojih žena. Cesar naj bi si z redno vadbo okrepil svojo seksualno moč in si podaljšal življenje. Takšna je pač zgodba kakor je dospela do današnjih dni. Še danes jo lahko občasno slišite tudi v duhovnih šolah Life technology. Takih pripovedi ni potrebno jemati resno - da bi utrdile svojo veljavo, skoraj vse pomembne metode kitajske metafizike svoj izvor iščejo v nekem mitološkem okviru. Zato lahko imamo takšne pripovedi za običajen kitajski »story telling«. Če se ozremo po dejanski zgodovini teh vaj, potem so se verjetno razvile že pred 3. stoletjem pr.n.š., torej v starejši kitajski zgodovini.

 

Prvo znano delo, ki omenja glasno izgovorjene zdravilne zvoke, je knjiga Yue Ling iz 3. stoletja pr.n.š., stoletje kasneje pa jih omenja tudi knjiga Huai Nan Zi, vendar v odlomku, ki se sklicuje na neko besedilo iz 4. stoletja pr.n.š. Vedeti moramo, da je bila v tem času zaradi nekega izjemno krutega cesarja večina starodavnega znanja uničenega, in čisto mogoče je, da so bili uničeni tudi stari zapisi o glasovnih vajah. Kakorkoli že, v 3. stoletju pr.n.š. je izvajanje glasovnih vaj potekalo tako, da so vsako glasovno vajo zapeli v drugačnem tonu. Zato ti zvoki od tedaj predstavljajo tudi imena za note, kar kaže, da so glasovne vaje verjetno še starejšega izvora. Poleg te oblike vadbe obstaja tudi petje brez razlike v notah (tako tudi v Life technology).

Na Zahodu so danes sicer bolj poznani tihi zvoki HU, SI, HUI, XU, KE in XI, ki so morda budističnega izvora, a jih danes pogosto razglašajo za avtentični del »daoističnega« Qigonga. Tihi zvoki najverjetneje niso nastali dosti pred letom 600 n.š.

 

PRIPRAVA NA IZVEDBO GLASOVNIH VAJ

 

  • vaje delamo tako, da uporabljamo dihanje s trebuhom (pravilno dihanje za izvedbo glasovnih vaj lahko preverite tako, da položite roke na trebuh: ko dihate, se mora trebuh gibati; nato položite roke na prsi: ko dihate, se prsi skoraj ne smejo premikati)
  • vedno vadimo pravilno zaporedje vaj in vaje pričnemo na področju elementa zemlja (simbol ravnovesja). Pravilno zaporedje je: zemlja, kovina, voda, les in ogenj
  • vsaka vaja je sestavljena iz dveh delov. Vsak del moramo narediti najmanj 6x, vendar pa ne več kot 30x. Prvi del vaje se vedno začne z zvokom TAI, ki odstranjuje staro in temno energijo iz organov in meridianov. Drugi del posamezne vaje se vedno začne z zvokom ŠAO, ki v organe in meridiane prikliče svežo in svetlo energijo.
  • vaje običajno zapojemo v tonu E ali F oziroma po občutku.
  • v Life technology se vaje delajo stoje ali pa sede na stolu.
  • če stojimo, je priporočljivo imeti noge razmaknjene v višini ramen. Pri položajih, kjer se roke dvignejo nad nivo prsne čakre, se lahko prizemljimo z rahlim pokrčenjem kolen. Če je stoječa drža neudobna, se lahko malo pozibamo, da razbremenimo napetosti.
  • v kolikor ne moremo več zdržati drže rok, roke spustimo in nato vadimo samo zvok.

 

IZVEDBA GLASOVNIH VAJ

 

Vaje naredimo tako kot je opisano (način, ki se uporablja v Life technology, je v okrepljenem tisku):


a) VAJA ZA URAVNOVEŠANJE ELEMENTA ZEMLJA

Drža rok pri vaji KONG: pri vaji KONG roke držimo vzporedno pred telesom na nivoju želodca. Tako energijo usmerjamo na želodec. Dlani so odprte in gledajo druga proti drugi (pesti bi nasprotno pomenile vajo za ledvice ali jetra).

Zvoki za vajo s KONG: zvok zapojemo kot koooo…ng. V prvem delu vaje pojemo TAI KONG (taai koooooo..ng) in v drugem delu vaje zapojemo ŠAO KONG (šao koooo…ng).

 

b) VAJA ZA URAVNOVEŠANJE ELEMENTA KOVINA

Drža rok pri vaji ŠANG: pri tej vaji roke držimo navzgor, vendar ne naprej, rahlo v obliki črke V. Na rokah se nahajata meridiana pljuč in debelega črevesja, ki se aktivirata s takšnim raztegom rok. Kot rok se usmerja v prsni koš, proti pljučam. Lažja različica drže je pomik rok spredaj in stran od telesa, tako da so dlani na nivoju ramen in obrnjene navzven. Izgleda kot da bi kaj rinili pred seboj.

Zvoki za vajo s ŠANG: zvok zapojemo kot šaaaaa…ng. V prvem delu vaje pojemo TAI ŠANG (taai šaaaa…ng) in v drugem delu vaje pojemo ŠAO ŠANG (šaao šaaaa…ng).

 

c) VAJA ZA URAVNOVEŠANJE ELEMENTA VODA

 

Drža rok pri zvoku CIAO/ ĐIAO: roke držimo stegnjene navzgor, a ne navpično, ampak nekoliko naprej ter pod širšim kotom kot pri pljučni vaji, tako da so dlani odprte proti nebu. Ta drža uravnoveša ledvica. Ledvica so ekstremno yin organ in potrebujejo ravnovesje na nivoju zgornjega dela, ki je ognjen, yang. Lažja različica te vaje je, da roke držimo napol razprte v višini ramen. Dlani gledajo navzgor. Tako še vedno pritiskamo na ledvice. Alternativna različica vaje je držanje rok pred prsmi kot bi objemali drevo in ne da bi se roki dotikali med seboj ali prsi. Ta drža rok se imenuje Gong shou (»gung šou«) in je najbolj poznana drža Zhan zhuanga- v tem primeru aktiviramo meridiana ledvic, ki tečeta po prednjem delu trupa. Če delamo držo rok Gong shou, potem pokrčimo tudi kolena, ker je energijski pretok sicer težje uravnovesiti! Še lažja različica vaje za zvok Điao/Ciao pomeni isto držo kot pri vaji z zvokom »kong«, samo da so pesti stisnjene v pest, tako da dlani vseeno gledata druga proti drugi.

Zvoki za vajo s CIAO: zvok zapojemo kot ciaaaa…o. V prvem delu vaje pojemo TAI CIAO (taai ciaaaaa…o) in v drugem delu vaje pojemo ŠAO CIAO (šao ciaaa…o). Vzrokov za to, da se v Life technology namesto ĐIAO uporablja CIAO ne poznam, verjetno pa gre za poenostavitev v izgovorjavi za potrebe nekitajskih praktikantov. Vsekakor CIAO na želodec pritiska manj kot ĐIAO.

 

d) VAJA ZA URAVNOVEŠANJE ELEMENTA LES

 

Drža rok pri zvoku ĐËNG: roke dvignemo pred obraz, tako da ena roka gleda proti nasprotnemu območju ušesa in senc, druga pa proti drugemu- tako roki tvorita križ točno pred nosom, z očmi še vidimo okolico. Ne dotikamo se glave. Moški pred obraz najprej položijo desno roko in nato za njo še levo. Ženske pa pred obraz najprej položijo levo roko in za njo desno. Iz rok teče tok v območje okrog ušes in senc, kjer so skoncentrirane meridianske točke elementa lesa. Moški predse najprej položijo desno in nato čez levo roko, ženske obratno.

Zvoki za vajo z Đ’NG: zvok zapojemo kot đeeeeee…ng (glas ë se bere tako kot pës v slovenski besedi pes). V prvem delu vaje pojemo TAI Đ’NG (taai đëëëëëëë…ng) in v drugem delu vaje pojemo ŠAO Đ’NG (šao đëëëëëëë…ng).

 

e) VAJA ZA URAVNOVEŠANJE ELEMENTA OGENJ

 

Drža rok pri zvoku Ü: roke držimo podobno kot pri vaji za element zemlja, vendar pa nadlahti in podlahti ne držimo v pravem kotu, ampak roke spustimo nekoliko bolj navzdol. Roke imamo lahko na rahlo raprte navzven. V Spirali jih pogosto držimo tako, da so dlani med seboj povsem vzporedne. Z držo rok stimuliramo tanko črevo, obenem pa element ognja uravnovešamo s področjem yin- to je področje spodnjega trupa in nog.

Zvoki za vajo z YU: zvok zapojemo kot üüuüüüüü (glas ü se bere kot nemški ü). V prvem delu vaje pojemo TAI Ü (taai üüuüü…üü) in v drugem delu vaje pojemo ŠAO Ü (šao üüuüü…üü).

 

POMEN GLASNIH GLASOVNIH VAJ

 

Glasovne vaje spadajo v zdravilni Qigong, ki se ukvarja s tem kako uravnovesiti energije in s tem pozdraviti telo. Kitajci poznajo v Qigongu poznajo zunanje vaje (wai dan) in notranje vaje (nei dan), pri čemer se to razlikovanje nanaša na opazno ali ponotranjeno delo z energijo (qi). Zato glasovne vaje spadajo v sistem zunanjih vaj, saj je delo z energijo pri njih opazno. Površinske zunanje vaje delamo z gibi trupa, glave, rok in nog. Globinske telesne vaje pa lahko delamo z glasovnimi vibracijami. Po doktrini zdravilnega Qigonga obstajajo specifični zvoki, ki previbrirajo točno določene organe, tako, da gre pri tem za nekakšno notranje uravnovešanje organov. Ne gre zgolj za fizično vadbo- stimulirajo se tudi meridiani in energija v spodbujenih meridianih. Vaja glasnih zdravilnih zvokov je med najstarejšimi vajami Qigonga!

 

Namen vadbe je toniziranje energijskega stanja v organih in njihovih meridianih, ter razstrupljanje, organov, zaradi česar lahko pri vadbi nastopijo določene običajne reakcije (npr. spahovanje, solzenje, sprememba utripa srca, plini, nenadna driska). Z vadbo se meridiani in organi okrepijo in uravnovesijo. V meridianih in organih, kjer energije primanjkuje, se njena prisotnost poveča. Tam kjer je energija zastala, jo vaje poženejo naprej. Odvečna energija se deloma pomiri in sprosti, deloma se odvede v druge organe. Rezultat je večja energijska usklajenost, s tem pa večje fizično zdravje in večje duševno ravnovesje.

 

Glasne glasovne vaje uporabljajo precej drugačen pristop kot vadba tihih zvokov. Slednje je prvič omenil budistični menih Zhi Zhuan okrog leta 600 n.š. in sicer kot HU, SI, HUI, XU, KE in XI (X beremo kot mehki Š). Obstajajo nekatere prilagoditve teh glasov- znane so npr. vaje Mantaka Chie. Ti zvoki se lahko vadijo s tihim glasom ali neslišno z meditacijo in imajo tudi drugačne drže rok. Imajo drugačno naravo od glasnih vaj- ohlajujejo, če pa so opravljeni neslišno, gre že za vrsto meditiranja. Če bi te vaje peli glasno, bi v organih ustvarjali yang prečiščevalno energijo. To je tudi razlog, da se pri vadbi glasnih zvokov v nasprotju z vadbo tihih praviloma telesno segrejemo. Vadba tihih zvokov je bolj vodna, meditativna, namen take vadbe pa ni zgolj uravnovešanje energije, ampak tudi odvajanje vročine iz organov in njihove neposredne okolice. Zvokov za tihe vaje ne smemo izvajati glasno, ker so oblikovani prav posebej za tihe vaje!

 

ZMEŠNJAVA ZAPOREDJA

 

Knjiga Yue Ling iz 3. stoletja pr.n.š. je prvo znano delo, ki omenja glasno izgovorjene zdravilne zvoke v sledečem nepravilnem zaporedju:

 

Zemlja = zvok Gong (beremo »kong«) in ton ”C”

 

Kovina = zvok Shang (beremo »šang«) in ton ”D”

 

Voda = zvok Yu (beremo »ü«) in ton ”A”

 

Les = zvok Jiao (beremo »điao«) in ton ”E”

 

Ogenj = zvok Ji (beremo »đi«) in ton ”G”

 

Delo Huai Nan Zi iz 2. stoletja pr.n.š. se sklicuje na neko delo iz 4. stoletja pr.n.š. in omenja energijske glasove v pravilnem zaporedju:

 

Zemlja = zvok Gong (beremo »kong«) in ton ”C”

 

Kovina = zvok Shang (beremo »šang«) in ton ”D”

 

Voda = zvok Jiao (beremo »điao«) in ton ”E”

 

Les = zvok Ji (beremo »đi«) in ton ”G”

 

Ogenj = zvok Yu (beremo »ü«) in ton ”A”

 

Pravilno je zaporedje (razvidno je tudi v notah!) lahko ponazorimo s sledečo shemo petih elementov in Ba gua:

 

Zemlja yang in yin Kovina yang in yin Voda
Zemlja yin Les yang in yin
Ogenj
”C””D””E” (”F”) ”G””A”

Gong

 

(»kong«)

Shang

 

(»šang«)

Jiao

 

(»điao, ciao«)

/Ji/Jeng


(»đi, đëng«)

Yu

(ü)

 

Na Kitajskem sta se zaradi razlik med deli Yue Ling in Huai Nan Zi razvila dva načina glasovnih vaj: pravilni in napačni. Pravilno zaporedje, ki ga vadimo v sistemu Life technology, dokazujejo ustrezna zaporedja glasbenih not. Dodaten dokaz, da je pravilni sistem tisti, ki je naveden v delu Huai Nan Zi, pa lahko pri napačni vadbi najdemo tudi v varianti drž z rokami, ki krepi »napačne« (v resnici pa pravilne) meridiane in elemente, kar pomeni, da so skrivaj poučevali in upoštevali pravilni vrstni red. Tako delo Chin Tai Mi Mi Shih Hui Shih Liao iz leta 1935 kaže, da vaja za kovino pravilno aktivira meridiane debelega črevesja in pljuč, in da vaja za zemljo pravilno aktivira meridiane želodca in vranice. Vendar pa »vaja za les« z zvokom Jiao (Ciao) »napačna« aktivira mehur in element vode, »vaja za ogenj« z zvokom Jeng (đ’ng) v resnici aktivira žolčnik, jetra in les, »vaja za vodo« z zvokom Yu (ü), če je narejena z zategovanjem zunanjega dela rok od mezinca navzgor, pa v resnici aktivira tanko črevesje in element ognja.

 

Na sliki je zaporedje, kjer so vajam in zvokom pogosto pripisani napačni elementi: prva vaja pripada kovini, druga vaja v resnici pripada vodi (in ne lesu), tretja vaja pripada zemlji (težka oblika), četrta v resnici pripada lesu (in ne ognju) in zadnja ognju (in ne vodi)

 

POMOČ PRI GLASOVNIH VAJAH: MIRUJOČE IN RAZTEZNE VAJE

 

Mirujoče raztezne vaje morda izvirajo iz nekega starega sistema razteznega Qigonga ali pa iz sistema budističnega razteznega Qignga- Yi jin jinga, vendar pa mirovanje deloma prinaša tudi blažje učinke Zhan zhuan Qigonga (uradno »džen džuen ćikung«, v južnjaškem narečju »džem džong ćigong«). Zhan zhuang pomeni mirujoče stoječe energijske vaje, kjer vztrajamo v mirujočem stoječem položaju (včasih je dovoljeno zibanje). Različica je sedeči mirujoči Qigong, kjer z nogami naredimo lotosov položaj. Ker mirujoče vaje verjetneje izvirajo iz razteznih vaj in niso klasične vaje mirujočega Qigonga, s seboj ne prinašajo takšnih nevarnosti kot določene napredne vaje mirujočega Qigonga- zato jih lahko izvajamo tudi sede na stolu. Kljub temu vam ne priporočam zavzemanja teh telesnih položajev brez hkratne vadbe zvokov (ker vas zvoki uravnovešajo in preprečujejo morebitne zaplete zaradi drže rok). Povedano še drugače: glasovne vaje je možno delati tudi brez položajev rok, npr. med vožnjo, drž rok pa nikakor ni priporočljivo delati brez hkratne vadbe zdravilnih zvokov.

 

DODATEK: VPLIVI IZ INDIJE NA OBLIKOVANJE GLASOVNIH VAJ

 

Uporabljene energijske besede predstavljajo arhetipske glasove/ zvoke, ki sproščajo posebne tipe energij. Temu v Indiji pravijo mantre. Zgodovina indijskih manter je zavita v temo, izvirale pa naj bi iz zelo starodavnih časov. Ena takšnih starodavnih manter je SO-HAM, ki je sestavljena mantra iz dveh manter SO in HAM. Mantri SO in HAM se praviloma uporabljata skupaj. Tako tudi človeško in živalsko dihanje vseskozi sledi ritmu so-ham-so-ham-so-ham… SO-HAM simbolizira umirjen pretok energije. Če pa želimo ustvariti preboj energije, dobimo drugačne zvoke.

Predstavljajte si, da vdihnete (posmrkate) skozi zamašen nos, ali da vdihnete skozi skoraj zaprta usta s stisnjenimi zobmi. Namesto zvoka SO dobite zvok, ki je podoben ŠU, ŠO ali ŠAO. Ko izdihnete skozi skoraj zaprta usta, namesto zvoka HAM dobite zvok podoben TAI.

V Life technology zvoka TAI in ŠAO uporabljamo točno v pomenu manter HAM in SO.
Oba yang zvoka TAI in ŠAO uporabimo pri petih vajah: najprej npr. izčistimo staro energijo elementa zemlje (TAI KONG), nato pa se prepustimo bolj sveži energiji elementa zemlje (ŠAO KONG).

 

Propadajoča Indska kultura je nastajajoči Kitajski posredovala nekaj svojega in verjetno celo sumerskega znanja. Vir: Podzemnik, Wikimedia commons

 

Za razliko od Indije so bile šamanske prakse na Kitajskem dolgo časa bolj žive in so bile sprva gotovo usmerjene v ekstatične plese. Zato so imele več občutka za yang, ekstatične vaje. Če zvoka TAI in ŠAO gotovo izvirata iz yang predelave indijskih manter, se postavlja vprašanje ali tudi zvoki za pet elementov izvirajo iz Indije. Postavi se tudi vprašanje kdaj naj bi do tovrstnih predelav prišlo. Daoizem, ki izvira iz šamanskih tehnik, je postopoma vse večji poudarek dajal na yin oziroma vodnem pristopu. Ena od možnosti je, da se je trgovanje med Kitajsko in Indijo razvilo že kako stoletje ali več pred 3. stoletjem pr.n.š. ali pa, da je kak budistični misijonar že tedaj prispel iz Indije na Kitajsko (dokazov za to pa ni). Druga od možnosti je, da so indijske mantre na Kitajsko prispele že do leta 1.600 pr.n.š. in bile do 4. stoletja pr.n.š. uporabljene za oblikovanje tehnike glasovnih vaj. Določene analize kitajskega koledarja npr. kažejo na verjetnost, da so starodavni trgovski in kulturni stiki povzročali prenos znanja v smeri Sumerija- Indska civilizacija- kultura Altintepe- Kitajska.

 

Povezave med indijskimi mantrami in kitajskimi glasovnimi vajami so sledeče:

 

1) Beseda GONG (beremo uradno »Kung«, dejansko pa bolj ustreza zvok »KONG«) kot mantra zemlje nedvomno izvira iz neke stare indijske mantre HUM/HOM/HUNG/HONG. Razlaga tega zvoka je ohranjena pri budistih. HUM je univerzalni zvok, ki predstavlja tok energije navzdol in sicer »HOM/HONG« do nivoja želodca ter »HUM/HUNG« do nivoja spodnjih centrov. Zvok pomeni prebujanje skritih potencialov in moč realizacije. Da bi besedo dodatno energizirali, so Kitajci ”H”pretvorili v ”K” in dobili besedo »KONG«. Zvoka ”K” in ”O” odpirata nivo želodca (in vranice), ”(o)ng” pa je končnica.

 

2) Beseda SHANG (beremo kot »ŠANG”) je uporabljena na področju prsi in gotovo izvira iz stare indijske mantre SHYAM (”šjam”). V Indiji je ohranjen starodavni pomen te mantre- pomeni brezpogojno ljubezen, radost, veselje in odpiranje. Mantra je sestavljena iz dveh podskupin: prva podskupina je univerzalni zvok ”ŠŠ”, ki predstavlja gibanje zraka in s tem simbolizira dihala in pljuča. Druga podskupina je beseda »YAM«. ”Y” je soglasniški zvok na nivoju prsne čakre, ”AM” pa je končnica. Torej gre izvorno za mantro pljuč. Bolj yang, groba in zategla oblika glasu za pljuča pa je »ŠANG« (prsni Y onemi, mehkejšo končnico Am zamenja zategla ANG).

 

3) Glas JIAO (beremo »ĐIAO«) je mantra ledvic. Izhaja iz mantre SITA, ki je še danes poznana v Indiji, in ki predstavlja yin, to je ženski tip energije. SITA je pravzaprav artikulirani zvok cviljenja živali, kar pomeni izražanje šibkosti, yina. Zvok je torej značilen vsaj za naš planet. Kitajci so zvok energizirali s spremembo ”S” v ”Đ”, pri tem pa ”T” onemi. Zvok ”Đ” vibrira srednje območje trupa. Namesto splošno znanega zvoka ”ĐIAO” lahko uporabimo tudi manjši potisk z glasom ”CIAO”.

 

4) Glas JI ali JENG (beremo »ĐI« ali »ĐËNG«) morda izhaja iz mantre RAM. Ta mantra je artikulirani zvok renčanja in rjovenja (”RRR”) in torej predstavlja vsaj planetarni vidik yang energije. Sestavljena je iz zvoka ”R”, ki odpira pleksus in trebuh, ter zvoka ”AM”, k predstavlja končnico. Zvok torej predstavlja jetra, ki ležijo na tem območju in simbolizirajo naraščajoči yang (les). Glas se morda energizira s potiskom R v Đ, saj oba pritiskata na pleksus. Zvok ”Đ” vibrira srednje območje trupa. Zvoku Đ lahko dodamo samoglasnike, ki vibrirajo srednji del trupa- to so I, običajni O ali Ë (”ë” je polglasnik kot v besedi ”pës” ali v angleški besedi ”the”). Lahko dodamo I in se dobi zvok ”ĐI”. Možno je uporabiti tudi končnico –”NG”, kjer iz ”ong” ”O” onemi. Srednji glas ne more biti O, ker zvok preveč potisne navzdol, pa tudi I ne, ker v tem primeru energija zaradi potiska z ”ng” teče naprej v ledvica. Takoz dodatkom ”ë” dobimo izvedeni zvok ”ĐËNG”.

 

5) Glas YU (beremo kot »Ü«) morda izhaja celo iz mantre OM. Mantra OM je univerzalna mantra, ki predstavlja prazvok vesolja. Poznana je bila verjetno vse od Egipta do Kitajske. Ta mantra ima veliko vlogo pri prebujanju tretjega očesa in gornjih čaker. Ker povezuje z Bogom, vpliva tudi na srce, ki je sedež duše. Visoki zvok ”O” in nežni ”MMM” zvibrirata možgane (prav tako kot srce v znamenju elementa ognja) in jih pomirjata. Kitajci so morda prav ta zvok energizirali s pretvorbo zvoka ”O” v ”Ü”. Zvok ”Ü” teži navzgor, obenem pa pritiska na prsno čakro in tako konkretneje dela tudi s srcem.

 

Ne glede na to, da glasovni vadbi besed ĐËNG in YU (Ü) morda ne izhajata iz indijskih manter, pa iz indijskih manter gotovo izhajajo vse ostale glasovne vadbe besed TAI, ŠAO, KONG, ŠANG in CIAO. Ker je mantra HUM pogosta pri budistih, bi te vaje, poznane že iz 3. stoletja pr.n.š. lahko pomenile prvi stik Kitajske z budističnimi misijonarji, ki so na Kitajsko nemara zašli že pred prihodom trgovcev. Do takšnega zgodnjega misijona seveda ni moglo priti pred 5. stoletjem pr.n.š., torej bi se glasovne vaje v tem primeru lahko pojavile le neporedno pred časom, ko so že omenjene v kitajskih klasikih. V kolikor pa pa so bile vaje izoblikovane že v času pred 5. stoletjem pr.n.š., so verjetno nastale pod vplivi trgovskih in kulturnih stikov z osrednjeazijskimi področji in preko teh področij s staro Indsko civilizacijo iz časov pred letom 1.600 pr.n.š. Toda v tem primeru je do transformacije manter v glasovne vaje lahko prišlo šele stoletja kasneje. Dokončnega odgovora ni mogoče podati. Vsekakor so indijski vplivi sicer nesporni. Zdi se, da te vaje komaj lahko slutimo že v času 5. ali 4. stoletja pr.n.š., tu pa se naše raziskovanje zaradi pomanjkanja informacij konča.

 

 

ZAKLJUČEK

 

Naj bodo osnove teh vaj stare 2.300 ali 3.600 let – njihovo bistvo ni v nesporni častitljivi starosti (v vsakem primeru gre za ene najstarejših ohranjenih Qigong vaj), ampak v vibriranju in uravnovešanju petih elementov oziroma njihovih organov. Želim vam obilo uspeha pri vadbi.

 

Vložke iz vadbe glasovnih vaj lahko vidite tudi na tem youtube posnetku (ki sicer prikazuje antistresni program v centru Spirala.


Več o delovanju centra Spirale lahko preverite na:

http://www.spirala.org

email: info@spirala.org

 

 

Izvirnik do objave

Ti je članek všeč? Klikni Like in podaj svoj komentar:

Bi eko?
Bi eko zabojček eko sadja in zelenjave na vaš dom? Seveda! Kako?
3
Vrečka na Vrečko
Zbiranje plastičnih plastičnih vrečk in lončkov že poteka v posebej za to namenjenih koših po ljubljanskih vrtcih, šola...
3
Vetrovi na visoki višini obetajo pokritje ...
Vetrovi na visoki višini imajo dovolj energije za dolgoročno oskrbovanje celega sveta. Toda težje jo je izkoristiti. Kak...
3
Predlog nižjega DDV-ja za vse plenice
Zavod iskreni.net predlaga nižjo stopnjo davka za vse otroške plenice!Na nas se je obrnilo precej družin, ki se sprašuje...
3



Post z Marjanom Videnškom
Pogovarjali smo se z Marjanom Videnškom, ki se že skoraj 20 let ukvarja s postenjem, svoje znanje pa uspešno prenaša na ...
Dren – zdravilen za ljudi,tudi ptice ga im...
Ljudski rek ¨Zdrav kot dren¨ je še kako resničen, ko spoznamo zdravilne učinke, ki nam jih nudi ta rastlina.




.Če ugotovite..
пеперутка16

..da nosite trojčke, kaj bi naredili?