Poštevanka - 4.r./9 (Polna verzija)

Forum >> [Otrok] >> Od šolarčka do šolarja



Sporočilo


SKORPION -> Poštevanka - 4.r./9 (2.10.2007 10:00:57)

Mene pa zanima ali imajo še na kakšni osnovni šoli v 4. razredu takšen način preverjanja poštevanke. Pri nas namreč pišejo 8 minutni test poštevanke, v katerem mora otrok pravilno rešiti 90 računov poštevanke!!![image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/zmeden.gif[/image] Meni se to zdi absolutno preveč. Otroci so pod pritiskom. [image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley13.gif[/image] Pa še nekaj - točkovanje: če otrok doseže 98% dobi že 4?!? Pri 15 računih, ki jih je narobe izračunal ali pa jih ni(ker ni imel časa) ... je ocena 1![image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/zmeden.gif[/image][image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley13.gif[/image][image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/zmeden.gif[/image] Prosim za vaše izkušnje, mnenje ...karkoli! Hvala!




dulcinea -> RE: Poštevanka - 4.r./9 (2.10.2007 14:06:48)

To se mi zdi odločno pretirano. Smo pa učiteljice v 4. razredu večkrat jezne, ker učenci pozabijo poštevanko, ki jo morajo v 3. razredu avtomatizirati.

Jaz nekaj časa od začetka pišem male teste (ne za oceno). Narekujem 10 računov množenja in 10 računov deljenja. Učenci v zvezek pišejo samo rezultate in vmes vejice. Če rezultata ne vedo, anredijo poševno črtico. Nato si s sosedom zamenjata zvezka, jaz pa rezultate napišem na tablo, nato si popravijo sami. Ko je popravljeno, jih vprašam, koliko napak so imeli. Pa malo pokomentiram, če jih je preveč. No čez čas pa jim dam liste, na katerih so črte in pišemo 10 krat po 20 računov (10 +10). Te teste pa jaz popravljam. In na koncu jim dam iz tega oceno. (če test samo omenjam, se ne učijo zares). Kriterij pa res ni takšen, da bi bilo za en ali dva računa že 4. Je pa res, da je malo bolj strog, kot pri drugih ocenjevanjih.

Otroci mogoče prvič in drugič še pišejo z napakami, nato se pa potrudijo in naučijo. In na koncu je samo kakšna trojka, drugače pa vse 4 in 5.




Gina -> RE: Poštevanka - 4.r./9 (3.10.2007 19:16:41)

Kaj pa vem, vaša učiteljica se mi zdi zelo stroga. Če ima tak kriterij povsod, to ne bi bilo čisto ok, v tem primeru se lahko malo zazreš v pravilnik o preverjanju in ocenjevanju, pa ugotoviš, s čim tole ni v skladu.

Obstaja pa še drug vidik, namreč poštevanka je taka reč, ki bi jo človek moral obvladati sredi noči, če ga zbudiš in to brez razmišljanja. To je osnova za nadaljno gradnjo matematike. Brez tega avtomatiziranega znanja bo imel probleme ravno otrok sam. Tako da je smisleno brezpogojno vztrajati, da ni dovoljeno znati samo 85% poštevanke, ampak da je za otroka samega nujno potrebno, da poštevanko zna v 100%. Tukaj ni srednje variante, saj tudi abecede na more znati samo v 85%, če hoče kdaj znati brati, a ni tako?

Če mene vprašaš, je učiteljičin način, namreč tako veliko število računov za preverjanje oz. ocenjevanje, pretiran. Lahko bi preverila znanje poštevanke tudi z manj računi enako mnogo uspešno. Vendar je cilj, ki ga hoče doseči - znanje poštevanke v 100%, realen in smiseln.




Jessy -> RE: Poštevanka - 4.r./9 (3.10.2007 20:35:36)

Popolnoma se strinjam s predhodnicama. Res je, da je poštevanka tista, ki je temelj nadaljnjega računanja. V 5. razredu se pojavijo slabe ocene ravno zradi neznanja poštevanke, ko pridemo do deljenja z dvomestnim številom. Škoda je, ker zaradi neznanja poštevanke ne more pravilno izračunati ostalih nalog.

Ko sem sama poučevala še v 2. razredu osemletke, smo poštevanko res drilali še in še. Večkrat smo pisali po 10 računov množenja in 10 računov deljenja in za reševanje teh računov so imeli na voljo le 60 sekund. (60 s za množenje in 60 s za deljenje). Lahko rečem, da so na koncu res dobro znali in so nekje v 45 s že velika večina končali. Iz teh računov so dobivali tudi ocene in kriterij je bil kar strog. Če se prav spomnim je bila za petko dovoljena le ena napaka, 2 napaki za 4, 3 in 4 napake za trojko, 5 in 6 za dvojko, ostalo pa enka-  seveda pri dvajsetih računih.

Kar se pa zadeva te učitlejice, se mi pa res zdi malce pretirano, da si izbere toliko računov. Če pa bo s tem dosežen njen namen, je pa navsezadnje tudi vredu.




Stran: [1]