Gina -> RE: Učenje seštevanje in odštevanje 1. razredi (28.3.2009 12:30:11)
|
IZVIRNO SPOROČILO: Meggi Slišala sem da imajo druge tehnike učenja. Na eni od šol so najprej vzeli vse številke in bodo zdaj začeli s seštevanjem in odštevanjem. Naši so prišli do 5 in že z minus in plus. Katera je boljša izbira, da otroci boljk zakapirajo? Ni res, da vsi otroci vse znajo. Večina otrok v prvem razredu ta hip dela še vse na prste in večina jih pri tem dela napake. Redko redko kdo ima avtomatizirano seštevanje in odštevanje do pet, do 10 pa še redkeje kdo. Starši se radi hvalijo, marsikdo nima realne predstave o realnem znanju njegovega otroka, tako da se prav nič ne sekiraj zaradi tega. Nekateri otroci imajo težave s samim sistemom seštevanja in odštevanja. Če ga recimo vprašaš koliko je 4+1, odpre najprej 4 prste na roki, potem ap vse prste zapre in ti pokaže enega. Enako pri odštevanju. V šolah se najprej dela na predstavi števil (eni najprej do 5 drugi do 10), veliko je konkretnega materiala, prestavljamo reči, jih preštevamo, zapišemo, avtomatiziramo tudi prste, da takoj ve, koliko prstov je recimo 6, 9, 2...če jih pokažeš, potem pa seštevamo in odštevamo (poznati morajo izraze v konkretni situaciji, če rečeš npr.: dodaš, še zraven, skupaj... da to pomeni, da boš prištel, plus in enako pri minusu, odvzameš, daš stran, poješ, balon poči....). Najprej to počnemo konkretno prav s predmeti, potem s kockami ali podobnimi pripomočki, potem s prsti in tudi zapišemo. Večinoma konkretne naloge otrokom ne delajo nobenih težav. Če rečeš npr. Jan in Lan sta šla v tregovino. Jan je kupil eno čokolado, Lan pa 2. Koliko jih imata skupaj? Brez težav vedo, da 3. Problem je nastavit račun. V roku enega tedna ali 14 dni tudi to skapirajo tudi najbolj počasni. Vztrajno pnavaljamo, kako to zapišemo in kaj pomeni dodaš (+) in daš proč (-). Zelo veliko vadimo s prsti. Vedno dodajaš prste samo na eni roki, dokler tiste roke "ne zmanjka", šele potem dodajaš na drugi roki. Z odvzemanjem je enako. Najprej odvzameš prste na roki, kjer kažeš manj prstov, potem šele na drugi roki. Se pravi če seštevaš 4+ 4 kažeš najprej 4 prste na eni roki, dodaš še en prst na prvi roki in 3 na drugi. Takoj vidiš, da je rezultat 8. In obratno. Pokažeš 8 prstov, če odštevaš 8-4, skriješ najprej 3 prste na eni roki in potem še enega na drugi roki. Vmes najboljše da na glas šteješ koliko prstov si dal proč. Sčasoma to avtomatiziraš. V možganih "vidiš" število. V bistvu ne vem kaj te sploh zanima, zato me bolj konkretno vprašaj. Moram ti povedat, da se ni treba zaradi tega sekirat, ker ko otrok ugotovi sistem, gre vse skupaj relativno hitro. Rabijo pa vsi dosti vaje, da se znanje utrdi, da se nehajo motiti vmes. Normalno je to. V Evropi imajo celo učenje sešt. in odštevanja na pamet do 20 (podobno kot mi za poštevanko), ker je to osnova za vso nadaljno matematiko, kar se mi sploh ne zdi zanič. Kar se tiče sistema, a je boljše najprej vsa števila obravnavat, pa potem seštevat ali iti postopoma, se mi zdi vseeno. Ni bistvene razlike. Otrok mora pokapirat sistem, po katerem se dela, potem zna in zmore izračunati vse. Vsaj pri številih do 10 je nekako tako.
|
|
|
|