| 
	   
	    | 
		    
			  | K_a_t_i ->  RE: vračilo izdelka  (10.3.2010 20:32:06) |  
			  | Če gre za stvarno napako na blagu:
 (1) Potrošnik, ki je pravilno obvestil  prodajalca o napaki, ima pravico od prodajalca zahtevati, da: – odpravi napako na blagu ali – vrne del plačanega zneska v sorazmerju z napako ali – blago z napako zamenja z novim brezhibnim blagom ali – vrne plačani znesek. (2) V vsakem primeru ima potrošnik tudi pravico, da od prodajalca  zahteva povrnitev škode, zlasti pa povračilo stroškov materiala,  nadomestnih delov, dela, prenosa in prevoza izdelkov, ki nastanejo  zaradi izpolnitve obveznosti iz prejšnjega odstavka tega člena. (3) Pravice potrošnika iz prvega odstavka ugasnejo s potekom dveh  let od dneva, ko je o stvarni napaki obvestil prodajalca.
 
 (2) Napaka je stvarna: 1. če stvar nima lastnosti, ki so potrebne za njeno normalno rabo  ali za promet; 2. če stvar nima lastnosti, ki so potrebne za posebno rabo, za  katero jo kupec kupuje, ki pa je bila prodajalcu znana oziroma bi mu  morala biti znana; 3. če stvar nima lastnosti in odlik, ki so bile izrecno ali molče  dogovorjene oziroma predpisane; 4. če je prodajalec izročil stvar, ki se ne ujema z vzorcem ali  modelom, razen če je bil vzorec ali model pokazan le zaradi obvestila. (3) Primernost blaga za normalno rabo se presoja glede na  običajno blago enake vrste in ob upoštevanju kakršnihkoli prodajalčevih  izjav o značilnostih blaga, ki jih je dal prodajalec ali proizvajalec  zlasti z oglaševanjem, predstavitvijo izdelka ali navedbami na blagu  samem.
 
 Če gre za uveljavljanje garancije:(1) Proizvajalec mora zagotoviti, da  pooblaščeni servisi razpolagajo z vsemi potrebnimi nadomestnimi deli za  odpravo okvar in pomanjkljivosti, da takoj sprejmejo blago v popravilo  in da napake odpravijo najkasneje v skupnem roku 45 dni od dneva, ko je  dajalec garancije oziroma pooblaščeni servis prejel zahtevo za  brezplačno odpravo okvare in pomanjkljivosti izdelka. Če proizvajalec  tega v tem roku ne stori, mora potrošniku brezplačno nadomestiti tak  izdelek z enakim novim in brezhibnim izdelkom. (2) Proizvajalec oziroma pooblaščeni servis lahko potrošniku za  čas popravila blaga, za katerega le ta uveljavlja garancijo, zagotovi  brezplačno uporabo podobnega izdelka. (3) V primeru, da proizvajalec oziroma pooblaščeni servis tega  potrošniku ne zagotovi, ima potrošnik pravico do povračila škode, ki jo  je pretrpel zaradi tega, ker stvari ni mogel uporabljati, in sicer od  trenutka, ko je zahteval popravilo ali zamenjavo, do njune izvršitve.
 |   
	          | 
 |  |  |