RE: Standardi znanja in kriteriji ocenjevanja na sestankih s starši (Polna verzija)

Forum >> [Otrok] >> Od šolarčka do šolarja



Sporočilo


bumerang -> RE: Standardi znanja in kriteriji ocenjevanja na sestankih s starši (3.8.2011 21:16:32)

To Rubin misli, da je zdaj "odplačala dolg" od enkrat prej pa je prišla mimo malo naložit.




Paštetka -> RE: Standardi znanja in kriteriji ocenjevanja na sestankih s starši (4.8.2011 9:22:32)

Pismo, pa saj ne gre septembra maturo pisat, ki bi odločala kar precej o nadaljnem življenju. Dete gre v pri razred. V prvi razred, in nekateri otroci, starši si niti ne predstavljajo kaj to pomeni. In kot je ena že napisala, razlike pri tako malih otrocih, v mesecih, so zelo velike. Zakaj bi zdaj še nekdo staršem standarde razlagal, jih dodatno zmedel in povzročil še večji pritisk.
Dam stavit, da takoj, ko bi stariš dobil standarde, bi še pogledat kaj njihov že ve in kaj ne. Par bi se jih celo naslo, da bi otroka forsirali, da mora vaditi, vaditi... In tako se bi tak vstop v šolo ne zdi popolnoma nič primeren. Ko se bomo pa vsi navadili na šolo, na to kaj pomenijo obveznosti, in kaj pravzaprav šola je, in ko bodo otroci sposobi preživeti več kot pol ure pri eni snovi in ko se bo "pouk" dejansko začel, bom pa siguro vprašala kaj so to standardi in zakaj, je dobil tak in tak opis. Enostavno, ker sem pač radovedna.
Poleg tega ne vem niti zakaj taka napetost, okrog teh standardov. Saj standarde za višje razrede poznamo. Pa si sigurna, da veš kaj pomeni 2, 3, 4, 5, in nezadostno? Si sigurna? jaz imam tudi končan faks, pa če pogledam nazaj v osnovo šolo in v srednjo šolo, pa tudi na faks, in se boš verjeto tudi ti strinjala, da je to velikokrat ocena volje učitelja, odnosa učenca do učitelja, poznanstva s starši, okolja.... In ne dejansko ocena znanja. V petih stavkih itak noben ne more preveriti znanja, poleg tega pa je za enega učitelja dovelj za trojko to kar pi drugem za petko.
Kaj pomeni zate, da zna geometrijske like, če to piše kot sem prebrala v standardu.
Lahko to piše meni in lahko tebi in dam stavit, da bove zelo različno obvladale geometrijske like.
Pomembnejše od standardov je, da otrok vstopi v šolo brez stresa ( kar nam uspe samo, če starši ne bomo pod stresom in se spraševali, če slučajno sosedova Micka že zdaj ve vse po standardih), da se zna otrok znajti, in da že zdaj pomagamo otroku razviti pozitiven odnos do šole in dela v šoli. In ja, že to se mi zdi velika obremenitev za starša in otroka.
Pa prijeten vstop v šolo želim vsem.

P.s.

Jaz bom mojemu otroku za zajtrk spekla makovo potico, da bo bolj pameten! [sm=jezicek.gif]




Anonimen -> RE: Standardi znanja in kriteriji ocenjevanja na sestankih s starši (4.8.2011 12:48:31)

IZVIRNO SPOROČILO: Paštetka

Pismo, pa saj ne gre septembra maturo pisat, ki bi odločala kar precej o nadaljnem življenju. Dete gre v pri razred. V prvi razred, in nekateri otroci, starši si niti ne predstavljajo kaj to pomeni. In kot je ena že napisala, razlike pri tako malih otrocih, v mesecih, so zelo velike. Zakaj bi zdaj še nekdo staršem standarde razlagal, jih dodatno zmedel in povzročil še večji pritisk.
Dam stavit, da takoj, ko bi stariš dobil standarde, bi še pogledat kaj njihov že ve in kaj ne. Par bi se jih celo naslo, da bi otroka forsirali, da mora vaditi, vaditi...
In tako se bi tak vstop v šolo ne zdi popolnoma nič primeren. Ko se bomo pa vsi navadili na šolo, na to kaj pomenijo obveznosti, in kaj pravzaprav šola je, in ko bodo otroci sposobi preživeti več kot pol ure pri eni snovi in ko se bo "pouk" dejansko začel, bom pa siguro vprašala kaj so to standardi in zakaj, je dobil tak in tak opis. Enostavno, ker sem pač radovedna.
Poleg tega ne vem niti zakaj taka napetost, okrog teh standardov. Saj standarde za višje razrede poznamo. Pa si sigurna, da veš kaj pomeni 2, 3, 4, 5, in nezadostno? Si sigurna? jaz imam tudi končan faks, pa če pogledam nazaj v osnovo šolo in v srednjo šolo, pa tudi na faks, in se boš verjeto tudi ti strinjala, da je to velikokrat ocena volje učitelja, odnosa učenca do učitelja, poznanstva s starši, okolja.... In ne dejansko ocena znanja. V petih stavkih itak noben ne more preveriti znanja, poleg tega pa je za enega učitelja dovelj za trojko to kar pi drugem za petko.
Kaj pomeni zate, da zna geometrijske like, če to piše kot sem prebrala v standardu.
Lahko to piše meni in lahko tebi in dam stavit, da bove zelo različno obvladale geometrijske like.
Pomembnejše od standardov je, da otrok vstopi v šolo brez stresa ( kar nam uspe samo, če starši ne bomo pod stresom in se spraševali, če slučajno sosedova Micka že zdaj ve vse po standardih), da se zna otrok znajti, in da že zdaj pomagamo otroku razviti pozitiven odnos do šole in dela v šoli. In ja, že to se mi zdi velika obremenitev za starša in otroka.
Pa prijeten vstop v šolo želim vsem.

P.s.

Jaz bom mojemu otroku za zajtrk spekla makovo potico, da bo bolj pameten! [sm=jezicek.gif]


podpišem, če smem [image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley36.gif[/image]
sploh pa je minimalni standard enak oceni 2 (t.j. da izdela razred).

Minimalni standardi so dosežki praviloma vseh učencev/učenk na določeni razvojni stopnji in izhajajo iz ciljev preverjanja in ocenjevanja. Učenec/učenka, ki te standarde doseže, naj bi bil-a pozitivno ocenjen-a. Ravnanje v primerih, ko vsi minimalni standardi niso doseženi, je stvar presoje učitelja/učiteljice. Temeljni standardi so povezani z najpomembnejšimi matematičnimi znanji. Učitelj/učiteljica si mora prizadevati, da vsi učenci/učenke v čim večji meri dosežejo temeljne standarde. Zahtevnejši standardi opisujejo nivo znanj, ki jih predvidoma doseže le del učencev/učenk. vir

kar pa je slabo pri opisnem ocenjevanju, pa je, da je seveda napisano, kaj vse otrok obvlada in to daje staršu občutek, da je otrok genij, čeprav v resnici dosega le minimalne standarde. seveda je potem šok, ko pridejo ocene.
ful staršev si verjetno jasno predstavlja npr. tole: Pri razcepu števil na prafaktorje uporabi pravila o deljivosti števil. Na pamet določi največji skupni delitelj in najmanjši skupni večkratnik dveh števil.




bumerang -> RE: Standardi znanja in kriteriji ocenjevanja na sestankih s starši (4.8.2011 14:03:43)

Paštetka, pa si čisto prepričana, da to, da je starš seznanjen s standardi, izključuje otroško radoživost in navdušenost nad šolo? In da smo starši tako zabiti, da bi nas list, na katerem so zapisani izbrani standardi, tako zmedel, da ne bi več vedeli kje imamo glavo in spravil pod stres? In da je objektivnost ocen povezana s poznavanjem standardov?

A kaj pomeni, da otrok prepozna geometrijske like?
Zelo enoznačen in jasen opis. Če mu poveš ime določenega lika, poišče kateri od likov se tako imenuje. Če pa je opis, da jih poimenuje, pa jih poleg tega, da jih pokaže, še samostojno poimenuje.

Mizantrop, navajaš s starih učnih načrtov, ki za določene razrede ne veljajo več.





Anonimen -> RE: Standardi znanja in kriteriji ocenjevanja na sestankih s starši (5.8.2011 19:01:04)

IZVIRNO SPOROČILO: Paštetka

Pismo, pa saj ne gre septembra maturo pisat, ki bi odločala kar precej o nadaljnem življenju. Dete gre v pri razred. 


Če ne komplicirajo otroci, morajo starši.
Če ne komplicirajo starši, morajo vsaj učitelji. 

Standardi so ok - za učitelje, ki šele začenjajo učiti, da imajo oporno točko (zgolj in samo to), kje začeti in iz česa izhajati. So merilo za njih in ne za učence.




tecnobica -> RE: Standardi znanja in kriteriji ocenjevanja na sestankih s starši (7.8.2011 11:24:31)

Standard je zelo širok pojem. Iz njega izhajajo potem še cilji. In ko ocenjuješ, da učenec prepozna geometrijsko telo, to lahko pomeni, da ga samo poišče v množici drugih, lahko pa ga mora prepoznati iz opisa.




urshak -> RE: Standardi znanja in kriteriji ocenjevanja na sestankih s starši (14.8.2011 22:57:31)

Bom jaz opisala še iz drugega zornega kota. Jaz kot učiteljica dam staršem na prvem roditeljskem sestanku zgibanko, na kateri so različni podatki in med njimi tudi standardi znanja za vse predmete, naloge, ki jih mora učenec usvojiti za zlati sonček in podobno. O osvajanju in neosvajanju teh standardov se pogovarjamo na govorilnih urah in tam seveda vsakemu povem, kaj ne zna, pa bi moral. So nam pa na vseh izobraževanjih strogo zabičali, da v opisno oceno ne smemo pisati, česa ne zna (kar se meni zdi neumnost). Težava pa bo s prenovljenim učnim načrtom, ker standardi znanja niso več določeni na razred, ampak na celotno prvo triado, kar pomeni, da ima učenec čas do tretjega razreda, da usvoji določen cilj.
Glede opismenjevanja - sistematičnega učenja črk pa nam je bilo rečeno, da se začnejo učiti takrat, ko je večina učencev v razredu pripravljena na to. Kaj pa to pomeni[sm=zmeden.gif] Učenci morajo zaznavati glasove v besedah, da jih bodo znali pravilno zapisat. K temu pa spadajo tiste vaje, iščemo besede ki se začnejo ali končajo na določen glas, ali zlog...
Kar se tiče pa prenove učnega načrta, pa imate starši morda občutek, da se je vse zgodilo nahitro in potiho, pa temu ni tako. Učitelji se na to pripravljamo že vsaj 5 let. V tem času smo že precej oklestli učne načrte. če bi brali prvotne osnutke, bi bili zgoženi.
Pa lep začetek šolskega leta, jas se ga že veselim[sm=smiley36.gif]




Stran: <<   < Prejšnja stran  1 2 3 4 [5]