Učenje branja (Polna verzija)

Forum >> [Otrok] >> Od šolarčka do šolarja



Sporočilo


tikatonka -> Učenje branja (10.10.2011 19:05:55)

Naši drugošolčki so letos začeli z abecedo in sicer so do sedaj vzeli vsega skupaj 12 črk. V šoli so že začeli z nareki in dokler je bil narek samo črke je bilo vse ok. Sedaj so pa že besede in našemu drugošolčku to povzroča kar veliko preglavic. On sicer pozna vse črke ampak če mu pa rečem naj naprimer napiše besedo Maja pa ne bo napisal vseh črk ampak napiše samo Mja. Kot da ne bi slišal drugega glasu oz. druge črke. Se zelo trudi amapk ne gre. Nimam pojma kako mu lahko pomgam. Ali mi lahko kaj svetujete kako se lotiti tega .
Hvala .




katy83 -> RE: Učenje branja (10.10.2011 19:14:40)

Glede na to, da sem na tem področju študirala, ti svetujem samo da veliko, veliko, veliko bereš z njim. Pa tudi v šoli bo še napredoval, saj so letos komaj začeli, vse bo. [image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/bravo.gif[/image]

Mi smo sicer z učenci delali vaje "glaskovanja". Ziher kaj takega delajo tudi v šoli. Gre pa za to, da z otrokom besede "bereš" in govoriš tako, da se zraven "pačiš". Uf, težko razložim. Npr, če hočeš glaskovat besedo riba, jo izgovoriš tako: rrrrr ---- iiiii--- bbbb---aaaaaaa. Skratka vsak glas v besedi močno poudariš. Nam se je takrat to zdelo zelo čudno, ampak pri učencih smo opazili velik napredek. [image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley1.gif[/image]






ZARA -> RE: Učenje branja (10.10.2011 19:20:19)

Midve sva iz šeleshamerja izrezali kartončke, kakih 50, na kateri so z velikimi tiskanimi črkami napisane stvari. Naprimer, na prvi strani je napisano HI-ŠA po zlogih, na drugi strani pa cela beseda HIŠA. In ji full pomaga pri branju. Za pisat mora pa najprej narisat 10 stvari. Od hiše, kozolca, psa, drevesa.... vsakega v svojo vrsto (itak več vrst rabiš) in zraven potem napišem recimo:
H _ ŠA
DR_VO
P_S
K_ZOLEC

In mora vstavljat manjkajoče črke. Ali pa ji dam kartice, da jih sama izvleče 20. Potem mora prebrati in najti vse besede, ki imajo drugo črko A, ali O, ipd ... full je variant. Vsak drugi dan eno vajo, tako ene 10-15 minut dela.




katy83 -> RE: Učenje branja (10.10.2011 19:22:32)

zara, odlično[image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/bravo.gif[/image][image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/bravo.gif[/image][image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/bravo.gif[/image]




mika -> RE: Učenje branja (10.10.2011 23:12:46)

Naši drugošolčki so letos začeli z abecedo in sicer so do sedaj vzeli vsega skupaj 12 črk.

Naša je tudi drugošolček, pa so spoznali samo veliki/mali A in I. O narekih ne duha ne sluha zaenkrat.
A ni program v šolah poenoten? Ne rečem, da bi spoznali dve črki manj, ampak da vaši spoznajo 12, naši pa dve črki[sm=zmeden.gif]

Drugače pa sem jaz z našo pisala že prej in to na tak način kot ga je napisala katy.




katy83 -> RE: Učenje branja (10.10.2011 23:58:45)

IZVIRNO SPOROČILO: mika

Naši drugošolčki so letos začeli z abecedo in sicer so do sedaj vzeli vsega skupaj 12 črk.

Naša je tudi drugošolček, pa so spoznali samo veliki/mali A in I. O narekih ne duha ne sluha zaenkrat.
A ni program v šolah poenoten? Ne rečem, da bi spoznali dve črki manj, ampak da vaši spoznajo 12, naši pa dve črki[sm=zmeden.gif]

Drugače pa sem jaz z našo pisala že prej in to na tak način kot ga je napisala katy.


Mika, glede na to kar si napisala, imajo pri vas sistem opismenjevanja nastavljen tako, da se hkrati učijo opismenjevanja malih in velikih črk, medtem ko imajo pri Tikatonki tak sistem, da najprej vzamejo vse veliko črke in nato šele vse male.
Na koncu 2.razreda je pomembno, da znajo pisat male in velike črke, kako pa to dosežejo, pa je odvisno od izbire učiteljice.

Punce, nič bat. [image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley2.gif[/image]




**Tinkara78** -> RE: Učenje branja (11.10.2011 8:05:27)

Sicer ne vem koliko črk točno so vzeli naši drugošolčki - gredo po vrsti v delovnem zvesku. Je zelo hitro osvojila zloge in branje. Tu mislim, da ji je veliko pomagala glasbena šola. Vem pa, da učiteljica pričakuje do do novega leta vsi samostojno berejo. Po novem letu pa imajo tekmovanje kdo po prebral več knjig samostojno. S tem, da je zdaj prvo knjigo za domače branje prebrala sama najprej potiho, potem pa še meni na glas.

Naša je sicer znala napisati besede po nareku že pred šolo, lani so potem prerisovali, prepisovali črke s table. Zdaj pa jih obravnavajo v besedi. Bere tudi male tiskane s tem, da je nisem učila ne brati in ne pisati malih črk. Pisala mislim, da ni še nikoli z malimi tiskanimi.




Nika v službi -> RE: Učenje branja (11.10.2011 9:28:25)

No, pri nas večino tega, kar omenjate, delajo v 1. razredu. Pišejo črke, delajo črtice za vsak zlog in potem nanje napišejo zloge, jih preštejejo. Prepisujejo s table in krajše besede zapišejo. Tudi naša še spušča posamezne črke, ampak opažam, da to naredi predvsem takrat, ko si sama ne izgovori natančno cele besede. Če ji besedo povem jaz, bo praviloma napisala pravilno. Počasi začenja z branjem po zlogih, težave ji delajo kombinacije, kjer moraš vzeti 3 črke skupaj in se zaključujejo na L (prišel, prepognil...). Zdaj ji poskušam razložiti razliko med zapisano besedo in glasovno izgovorjavo. Bom pa vsekakor zdaj v oktobru na govorilnih urah povprašala, kako so si zamislili opismenjevanje, da bomo tudi doma pravilneje delali. Naša prvošolka sicer kaže veliko zanimanje za branje in pisanje, tako da na tem področju ne pričakujem večjih težav.




**Tinkara78** -> RE: Učenje branja (11.10.2011 9:36:13)

IZVIRNO SPOROČILO: **Tinkara78**

Sicer ne vem koliko črk točno so vzeli naši drugošolčki - gredo po vrsti v delovnem zvesku. Je zelo hitro osvojila zloge in branje. Tu mislim, da ji je veliko pomagala glasbena šola. Vem pa, da učiteljica pričakuje do do novega leta vsi samostojno berejo. Po novem letu pa imajo tekmovanje kdo po prebral več knjig samostojno. S tem, da je zdaj prvo knjigo za domače branje prebrala sama najprej potiho, potem pa še meni na glas.

Naša je sicer znala napisati besede po nareku že pred šolo, lani so potem prerisovali, prepisovali črke s table. Zdaj pa jih obravnavajo v besedi. Bere tudi male tiskane s tem, da je nisem učila ne brati in ne pisati malih črk. Pisala mislim, da ni še nikoli z malimi tiskanimi.


jaz bi pa morala iti na tečaj pravilnega pisanja [image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley36.gif[/image]... ignorirajte napake[image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/jezicek.gif[/image]





ZARA -> RE: Učenje branja (11.10.2011 10:25:02)

IZVIRNO SPOROČILO: Nika v službi

No, pri nas večino tega, kar omenjate, delajo v 1. razredu. Pišejo črke, delajo črtice za vsak zlog in potem nanje napišejo zloge, jih preštejejo. Prepisujejo s table in krajše besede zapišejo. Tudi naša še spušča posamezne črke, ampak opažam, da to naredi predvsem takrat, ko si sama ne izgovori natančno cele besede. Če ji besedo povem jaz, bo praviloma napisala pravilno. Počasi začenja z branjem po zlogih, težave ji delajo kombinacije, kjer moraš vzeti 3 črke skupaj in se zaključujejo na L (prišel, prepognil...). Zdaj ji poskušam razložiti razliko med zapisano besedo in glasovno izgovorjavo. Bom pa vsekakor zdaj v oktobru na govorilnih urah povprašala, kako so si zamislili opismenjevanje, da bomo tudi doma pravilneje delali. Naša prvošolka sicer kaže veliko zanimanje za branje in pisanje, tako da na tem področju ne pričakujem večjih težav.

Letos se je učni načrt spet spremenil in so vse preselili eno leto nižje (prej). Drugače so se pa naši že lani učili črke, letos se učijo pravilno pisat, pa računajo in berejo na orto.




ZARA -> RE: Učenje branja (11.10.2011 12:36:48)

IZVIRNO SPOROČILO: katy83
zara, odlično[image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/bravo.gif[/image] [image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/bravo.gif[/image] [image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/bravo.gif[/image]


Lahko sedem? Pet? [image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley36.gif[/image]




katy83 -> RE: Učenje branja (11.10.2011 21:50:58)

IZVIRNO SPOROČILO: ZARA

IZVIRNO SPOROČILO: katy83
zara, odlično[image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/bravo.gif[/image] [image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/bravo.gif[/image] [image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/bravo.gif[/image]


Lahko sedem? Pet? [image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley36.gif[/image]


[image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley36.gif[/image][image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley36.gif[/image][image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley36.gif[/image]
upam, da nisi stala do zdaj[image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley36.gif[/image]
ja, sedi, pet[image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/bravo.gif[/image]
Veš kak je...zelo sem vesela, ko slišim za starše, ki se s svojimi otroki na tak način igrajo[image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/bravo.gif[/image]





lunba -> RE: Učenje branja (8.3.2012 11:17:34)

Po mojih izkušnjah se najbolj obnese kombinacija obojega predlaganega - zvočno poudarjanje in branje s kartončki. Pisateljijca Mojiceja Podgoršek ima pa celo zbirko knjig za take in podobne težave (slikice namesto besed in manjkajoče črke v besedah ...).

Za dvig motivacije se pa - tudi po mojih izkušnjah - izredno obnese igriv pristop s terapevtskim psom. Več: https://sites.google.com/site/lunbanina/home/branje-s-terapevtskim-psom.




Stran: [1]