prvi razred (Polna verzija)

Forum >> [Otrok] >> Od šolarčka do šolarja



Sporočilo


dejčka2 -> prvi razred (24.8.2005 7:36:18)

Kopiram iz MON:

Avtor: mamica prvošolčka
Datum: 23-08-05 15:27
Čez par dni gremo v 1 razred.
Sicer še ne vemo v katerem razredu bomo, sta pa pri nas na voljo razred korak za korakom in "navaden" razred (ne vem kako se naj izrazim).
Mogoče katera ve kakšna je razlika in v katerem otrok bolj napreduje oz.katerega priporočate.

:zmeden2::zmeden2::zmeden2:Tudi mene to zanima.





Anonimen -> prvi razred (24.8.2005 9:50:43)

To pa tudi mene zanima, ker prvič slišim.




Gina -> prvi razred (24.8.2005 9:53:37)

Korak za korakom je "Soroš" program, ena od oblik metodike, pristopa k poučevanju. Resnično ne vem, kako je možno, da imajo na šoli dva programa, starše pa ne poučijo o razlikah. To so dolžni naredit.

Jaz tega programa nisem nikoli posebej študirala, mogoče pa je kakšna na netu, ki ga obvlada. V osnovi pa gre za to, da so dejavnosti vedno razporejene po kotičkih, otrok sam izbira dejavnost, igrače - najbrž v tem primeru učni pripomočki-so vedno na dosegu roke, igralnica oz. razred je prilagojen - beri opremljen - v tem smislu, otroke se neprestano opazuje in analizira. Ta, zadnja stvar pa meni ni nič všeč. Jaz lahko enega otroka opazujem in analiziram (npr. katero igračko je večkrat prijel, kje se je navečkrat zamotil in s tem sklepam, katero področje ga najbolj zanima, potem npr. analiziram njegove slike, pa ugotavljam, v kateri fazi razvoja je....samo žal so te ugotovitve - to je izključno moje osebno mnenje - včasih zelo popačene). V praksi ponavadi ta program (vsaj v vrtcih, kjer je meni stvar bolj poznana) poteka nekako tako kot sem napisala, (pa se mi zdi, da sem kakšno pomembno stvar še pozabila napisat, se bom še probala spomnit), včasih pa v bolj klasiki prilagojeni obliki. V vseh programih se pa dogaja, da se ne izvajajo tako, kot so si ga njegovi ustanovitelji zamislili. V čisto vseh, pa naj bo to soroš ali Waldorfska ali karkoli drugega. Žal, ljudem se ne ljubi živeti samo za poklic, ker taki programi zahtevajo celega človeka in še malo zraven. V tem primeru bi bili resnično odlični, vendar je to utopija pričakovat, da se bo zgodilo.

Sama otroka ne bi dala v ta program, bi ga prej k Waldorfcem vpisala, ki so mi resnično zelo všeč. Je pa res, da morda se je pa za pozanimat, katera učiteljica bo imela en program, pa katera drugega, pa se na podlagi tega odločit, ker to pa je en zelo pomemben faktor, ki naredi šolo prijazno in prijetno ali pa ne, pa v kateremkoli programu že otrok je. Naučijo se pa na koncu itak vsi povsod isto!

Še enkrat - nikoli nisem tega študirala, tako da bo upam kakšna, ki to je, napisala več in še iz svojega zornega kota. Morda pa še mene prepriča.




Gina -> prvi razred (24.8.2005 9:56:55)

P.S.: samo še to, mi nismo v tem programu, pa imamo vedno vse po kotičkih. Vedno. Poznam pa šole, ki niti v prvem razredu tega nimajo vsak dan. To bi pa bilo nujno za spremenit in skoraj da uzakonit, če se mene vpraša. Pa Korak za korakom ima se mi zdi tudi kar nekaj tipov igrač oz. materiala na voljo. To je fajn, samo to ima tudi marsikatera dobro opremljena šola. No, kakšna pa tudi ne. Šola ki ima ta program, ima razrede, ki so v programu, mnogo bolje opremljene, kot ostale razrede, ker v tistem času, ko so šli v ta program, so imeli sponzorje, je država ta program sofinancirala!




niki5 -> prvi razred (24.8.2005 10:09:31)

Mi smo imeli to, korak za korakom, zadnje leto v vrtcu.







niki5 -> prvi razred (24.8.2005 10:15:47)

Izgledalo je pa tako kot je že Gina napisala. Bilo je več kotičkov, vsak je bil namenjem za določeno stvar, recimo likovni kotiček, 'bralni' kotiček, igralni kotiček,.. V vsakem kotičku je bilo za omejeno št. otrok, s tem so hoteli povezati vse otroke, recimo ponavadi se oblukjejo prijateljstva in potem otroci tičijo skupaj samo z enim, to pa naj bi vzpodbudilo, da se družijo z vsemi v skupini.

Sicer to je bil vrtec, šola ima pa sigurno prilagojeno na drugačen način.
Obstaja tudi športni razred, ki je malo več povdarka na športu, mislim da so dodatne uru športne vzgoje in več izletom, nisem pa prepičana in bo sigurna katera več vedela.

Pri nas na šoli ni ne enega ne drugega, na žalost imamo tako šolo na katero ministrsvo rado pozabi (po moje je tudi problem v ravntalejici, ker je še vedno nimamo) in tako sami starši zbiramo denar za obnovitev igrišča in podobne stvari..




Anonimen -> prvi razred (24.8.2005 10:19:28)

A je to kurikulum?




Gina -> prvi razred (24.8.2005 10:35:09)

:)-:)- Splišni, kako misliš, a je to kurikulum? Kurikulum je ena strašno učena beseda (da ne bi kdo mislil, da je bilo treba, da jo uvedejo! namenjena je samo temu, da ljudje mislijo, da je to nekaj strašno novega, finega, nepogrešljivega), ki pomeni učno-vzgojni načrt, program (zelo na široko napisan) - po domače.




Anonimen -> prvi razred (24.8.2005 10:56:10)

Ja no saj, samo je bil nov program, zasnovan tako, da se dela po skupinicah. To je bilo nekaj let nazaj nekaj novega, pa me zanima, če je to to. Ker vem, da je naš vrtec takrat (pred nekaj leti) šel v to. Spomnim se pa samo te besede, ki je seveda ogromnokrat omenjana, povsod, verjamem, da brez veze, tistega "koraj za korakom" pa nisem še slišala. A potem to ni to?




Anonimen -> prvi razred (24.8.2005 11:51:23)

Ja, Soroša (Korak za korakom) je Gina vredu opisala. Dodala bi še to, da je vsak kotiček opremlejn s kljukicami, na katerih visijo otroški znakci. Torej...recimo "Nežka" se odloči, da bo najprej v bralnem kotičku. Svoj znakec (recimo rožico) obesi na kljukico pred bralnim kotičkom. Ko so te kljukice polne, v ta kotiček ne more več nobeden učenec. Oz. učenec, ki opravi nalogo v enem kotičku se ozre po drugih kotičkih in kjer je kakšna prazna kljukica odide tja, zopet obesi gor svoj znakec....Jaz poznam ta program bolj iz vrtca, v šoli ga v živo še nisem videla.

In tako kot je rekla Gina...tudi jaz sem do sedaj vedno izvajala pouk v prvem in drugem razredu po kotičkih, pa ne po Soroševem programu. Poučevanje po kotičkih se pri meni super obnese, otroci se hitro navadijo:bravo:




Anja -> prvi razred (24.8.2005 14:58:10)

Nasa sraka je v programu Korak za korakom od jaslic naprej. To kar smo doziveli je bilo zelo zelo lepo :) V jaslicah samostojnost :) Sami so nosili zlice in kroznike (res lepo ko vidis svojega 11 mesecev starega otroka kako si pripravlja mizo :love:

No sedaj /stara 4 in pol/ pa imajo koticke: --

- sestavljalnica (puzle, samostojna pripoved ob slikah, pikice ipd)
- risalnica
- koticek s kockami (kockarna)
- frizerski salon (spremenijo v kaj drugega)
- kuhinja in priprava mize
- oblacimo dojencke in jih negujemo
- knjiznica

Otrokom ni dolgcas in ni divjanja :)

Pozanimaj se ce majo s programom ze kake izkusnje ali bojo poskusni zajcki :(

..na koncu morejo itak vsi osvojiti iste cilje, na tak ali drugacen nacin ;)

In kaj mislis bi tvojemu otroku bolj odgovarjalo?

LP ANJA




niki5 -> prvi razred (24.8.2005 15:56:35)

splišni, kuri.. kaj :zmeden:





Anonimen -> prvi razred (24.8.2005 21:58:38)

Ja, kurikulum. Ne morem pomagati, če je to besedo uvedel Gaber, ampak po moje je bil to ta program, ki je bil pač takrat na novo uveden.




Gina -> prvi razred (24.8.2005 22:14:15)

Ne, kurikulum je tujka, ki se uporablja širom Evrope za poimenovanje šolskega programa. In ker je Gaber pač menil, da nas bo na rit vrglo, ko bo omenil Evropo, je pobral še njihov izraz, ki je slučajno tudi nekje v našem SSKJ. Sicer pa je, kot sem že napisala, to dvoje isto, samo da se zdaj bolj učeno sliši.
Ne bosta verjeli, zdaj nas učitelje učijo (spet po novi Gabrovi 9-letki), da je razlika med ciljem in smotrom (ki si ga zastaviš pri otroku = kaj bo dosegel z neko obravnavo) in moramo to na seminarjih, ki jih prireja Zavod za šolstvo na dolgo in široko ure in ure, tedne in tedne debatirat, kaj je eno in kaj je drugo, na koncu nam pa povejo, da smo itak še premalo izobraženi in razgledani, ker tega še nismo usvojili. Ne moreš verjet!




Anonimen -> prvi razred (24.8.2005 22:42:23)

Ja, kurikulum je tujka, nisem rekla, da se je besede izmisil Gaber, ampak da jo je pri nas uvedel. Smoter pa sploh ni smoter, ampak je namen. So pa res smotani. A zdaj potem ni nič boljše?




Gina -> prvi razred (24.8.2005 22:57:00)

Kaj pa vem, če je boljše....v nekaterih rečeh je boljše. Tam kjer delajo tako, da je res prilagojeno otrokom. Vendar tega ni v nobenem pravilniku, čeprav vsi vemo, kako bi moralo izgladati, tako da je še vedno odvisno od kadra.... Nikakor pa ni boljše, kar se tiče obremenjenosti otrok in tekmovalnosti. Ni boljše, slabše je.




Anonimen -> prvi razred (24.8.2005 23:00:49)

A tisto preverjanje po prvi triadi je prav, da so ukinili? Sem slišala, da staršem ni ravno O.K., ker potem kao ne vedo, pri čem so oz. kako v šoli dela njihov otrok. Vsaj v tistih primerih ne, ko jim učiteljice ničesar ne povejo.




niki5 -> prvi razred (25.8.2005 9:59:56)

Po moje če redno hodiš na govorilne, točno veš kako je s tvojim otrokom. Razen če učiteljice ne predajo informacij naprej.

To da soukinili se meni zdi brezsmiselno, glede na to da je bilo preverjanje po lastni želji (če sem prav to razumela). To je tako ko pride nov minister na stolček in mora hitro nekaj spremeniti, da se lahko reče, da je kaj naredil :zmeden2:


Veste kaj pa mene najbolj skrbi.. Da ko veš, da učiteljica ne ravna prav z otrokom se ne upaš ničesar storiti, ker imaš še otroka v višjem razredu in bi to pomenilo, da bi tvoje 'negodovanje' (kot ga to oni jemljejo) vplivalo na odnos tudi na starejšega otroka.
Kako zaščiti otroka?

Sem malo izven teme udarila, zdaj ko se šola spet približuje se mi ponovno porajajo ta vprašanja..




Gina -> prvi razred (25.8.2005 15:47:39)

Splišni, jaz sem tako vesela, da so ukinili preverjanje, da sploh povedati ne morem!!! In zelo sem srečna, da imamo drugega ministra, ki ni tako zelo tekmovalno usmerjen. Nisem za verouk v šoli, ne me narobe razumet, samo tisto prej je šlo v vse skrajnosti. Če pa to zdaj razložim na kratko (ali malo daljše:)-), je pa tako, da je cel sistem šolstva zasnovan na eni obupno grozni tekmovalnosti, rivalstvu, spodrivanju en drugega, in s tem posledično so otroci po eni strani pod stresom, ker so čisto preobremenjeni (pomisli, da se morajo zdaj učiti in pisati tudi tiste predmete, kjer smo mi uživali ali lenarili ali vsaj se ne sekirali za ocene - namreč pri glasbi, športni....), po drugi strani pa so od vse te tekmovalnosti, borbe za obstanek, uveljavljanje v družbi, ki je postala tako nepristopna, postali veliko bolj nasilni - kar nam pa spet ni všeč. Po eni strani imajo toliko pravic, da ne vedo, kam z njimi, po drugi strani pa ne znajo prevzemat odgovornosti. Potem pa temu še prištej neživljenjskost našega šolskega sistema - saj ne učimo nič na take načine, da bi otrok v resnici dojel (mene odštej:)-:)-), ampak je zdaj nagrmadena še večja množica nekega napiflanega znanja, ki ni dejansko razumevanje, ampak nekaj, kar čez tri dni spuhti ven iz glav, - evo, pa smo dobili našega tipičnega osnovnošolca.

Zdaj pa še poglejmo starše. Starše je strah. Po eni strani smo uvedli opisno ocenjevanje, da bo otrokom lažje, pa da bomo bolj natančno ocenili otroke. To ej na začetku laufalo, razen za nepismene starše, ki jim je bilo vse isto, ker jim pač povedano ni bilo pomembno, če niso tam videli številke - 3 ali 5, tisto so pa razumeli. Čeprav taka ocena nič ne pove o tem, ali otrok dejansko ne zna seštevat ali množit, ali kaj drugega, kar ti opisna ocena pove. No, zdaj pa smo zaradi velikih kritik, da posegamo v otrokovo individualnost dobili take opisne ocene, ki so po domače povedano, za bruhat. Jaz od svojih otrok niti prebrala nisem, ker ne morejo biti realne niti če se učiteljica na trepalnice postavi. ne pove nič o dejanjskem, mojem otroku, je enaka oceni 3 ali 5, ali kolikor že. No, ti isti starši, ker se bojijo za otroke, bi najraje videli, da jih vsako leto kontroliramo, radi imajo, da je njihov otrok preverjan, zaradi lastne tekmovalnosti in lastnega ega, da znajo svojega otroka uvrstit. Samo drage moje, kdo pa pri tem pomisli na otroka? Ali mu je tega treba? Mora biti pod stresom? Ali zaradi tega kaj več zna=? Ne,pa tudi en sam , nerealen test ne more biti merilo, kam otroka uvrstit. Kaj pa, če je bil tisti dan preveč napet, ali bolan, ali pa se mu je usralo, pa je napisal več, kot zna. Ne, en test ne more biti merilo. POleg tega potem nastane še nekaj. Celo leto vsi učiteljic delajo samo na nalogah, ki bi eventuelno prišle v poštev pri preverjanjih. Vse je temu posvečeno. Vse ostalo je celo leto v ozadju. Resnično je tako.

NO, pa še o snovi. Jaz menim, da bi vsak človek moral dobiti odlično splošno izobrazbo. Če bi otrokom razlagali tako, da bi ti imeli ob rečeh predstavo, bi si kaj zapomnili. Če jaz rečem renesansa, moraš takoj dobiti v možganih sliko le.-tega, če ne te niso dobro naučili. Enako je , če rečem Pitagorov zakon, moraš vedeti, o čem govorim, sicer te niso dobro naučili! In tako z vsemi splošnimi rečmi. Če teh predstav nimaš, potem te niso naučili kaj dosti. Naše šole pa ne učijo splošnih reči in tistih na dober način. Učijo samo kup stvari, ki se jih otroci naučijo na pamet, in od katerih nimajo nič. Pozabijo jih. Kakšna splošna izobrazba je zdaj to? In ker so ugotovili, da naši otroci ne znajo tako veliko kot sosedovi, so jim dali še malo reči zraven. To je totalen absurd, nonsens, ogorčena sem.... Gaber pa ni. Naredil si je spomenik, naredil škodo marsikomu, toda ljudje še vedno mislijo, da je on ok. Ni ok. Vesela sem, ker so njegovo garnituro odpikali. In vesela sem, ker ni več preverjanj vsaj v 3. razredu. Jaz mojih otrok niti v 6. ne bom pšustila iti in prepričana sem, da bom edini starš od te generacije, povprečje je en starš na 2 leti. Toliko smo ambiciozni.

Preveč sem napisala. Samo tako jaz stvari vidim. Žal.




Gina -> prvi razred (25.8.2005 15:51:06)

Niki, na tvoje spodnje vprašanje pa tudi jaz ne vem odgovora. Sem zelo žalostna iz istega razloga.:(( Moj otrok stagnira in nič ne pomaga. Če naletiš na učitelja, ki otroka ne razume, nič ne pomaga. Ga ne razume in otrok je pri tem istem učitelju 3 leta! Moja Lana je non stop bolana - pa ni bila nikoli v življenju. Pa povem učiteljici. Morda je narobe, ker ji povem prelepo. Mogoče bi morala pop...




špelin@ -> prvi razred (7.9.2005 19:35:44)

Pri nas so imeli "Korak za korakom" v vrtcu. Špica, lahko samo močno pohvalim

Zdaj, v šoli, imajo pa "Adijo, pamet" in sem izredno razočarana Nobenih kotičkov, samo pri mizah sedijo, zjutraj za par minut na blazinah, da se "naštelajo" - razen, kadar imajo telovadbo... In to ti je prvi razred devetletke, v katerem bodo eni otroci šele decembra stari 6 let... Ohhhhhhhhhhhhhh...




Gina -> prvi razred (7.9.2005 20:07:18)

Špelina, pa res nimaš sreče. Pri nas imamo kotičke in skoraj nič ne sedimo za mizami, morda v celem dnevu 10 minut. Sicer otroci rečejo, da se samo igramo, da kdaj bo pa "šola", ampak nam je luštno. Ravno zaradi tega, kar ti pišeš, bi jaz z zakonom določila, da prva triada 9-letke ne sme biti taka kot 8-letka. Treba je otroke znat motivirat, jih učit skozi dejavnosti, ne pa nekaj razlagat frontalno. Ampak žal vidim, da je še kje tako, po starem. In žalostna sem, ker vem, da je sigurno res, kar praviš. In žalostna sem, ker dokler ne bo uradno določeno, da je to prepovedano, bo nekaj učiteljic vseeno tako delalo.




india -> prvi razred (7.9.2005 20:17:40)

Gina, vprašanje prav zate: a se ti zdi prav, da otrok v 4. razredu dobi za domačo nalogo : prepisati 10 cm odstavek iz berila, odgovoriti na vprašanja, rešiti 2,5 strni v A4 delovnem zvezku, vse to prepisati v zvezek in pobarvati barve v angleškem DZ?
Danes je Gaja sedela pri nalogi točno 2 uri in peklensko utrujena je odšla od mize.

Pa še eno vprašanje: ali si lahko učiteljica sama izmisli in doda še eno razredno uro zato, da učenci,ki čakajo na izbirni predmet ne bodo tavali po šoli ali okolici ( v 7. r. imajo astronomijo v sredo 8.uro, 7. uro je dodala razredno uro, normalno končajo pouk s 6. uro=???




Stran: [1]