RE: Računanje (Polna verzija)

Forum >> [Otrok] >> Od šolarčka do šolarja



Sporočilo


mika -> RE: Računanje (3.11.2014 19:43:51)

ampak da zgolj na pamet razčleniš račun, brez pisanja......to storiš v svoji glavi, namesto da si pišeš pomožne račune......podobno kot tisto, da si namesto štetja prstov "predstavljaš prste" v svoji glavi......


ampak najprej mora otrok sploh osvojit razčlenjevanje. V 2. razredu pišejo teste z razčlenjevanjem št. do 100??, v tretjem jih znajo izračunat na pamet, in tako naprej. Moja hčerka v 5. razredu več ne razčlenjuje števil in jh komot izračuna na pamet, ampak to je naredilo utrjevanje s pisnim razčlenjevanjem. Učiteljica pa tega ni zahtevala v testu.

Me pa pri teh standardih znanja zanima sledeče......če je recimo za 4. razred minimalni standard znanja: pisno sešteva in odšteva v množici naravnih števil do 1000....a to pomeni, da je minimalni standard znanja tudi maksimalni standard znanja in učitelj ne sme zahtevati nič več kar je opredeljeno v minimalnih standardih znanja.....ker jaz si recimo minimalni standard znanja predstavljam kot nekaj minimalnega, torej, da učenec obvlada to, da lahko gre z zadostnim uspehov v naslednji razred......mogoče se motim, vendar ni mi jasno, kaj potem pomeni v praksi to, da je nekaj minimalni standard znanja in če otrok obvlada minimalni standard znanja je torej že lahko odličen.....?

Tole za min. standrad je res dvomljivo napisano, odgovor pa poznaš iz prakse ( dosegel, delno dosegel, ni dosegel), glede na to, da imaš otroka v šoli. Ne more imet učenec 5, če ni dosegel znanja...al kako je že pisno ocenjevanje- sem pozabila. Bom pa moža vprašala za podrobno obrazložitev, zdajle ga ni doma. Če bi učitelj lahko zahteval več, kje bi se končala potem zgornja meja? Že v Sanjinem primeru se vidi, da zahteva nekaj, česa otroci še niso uspeli osvojit.




sanjasan -> RE: Računanje (3.11.2014 20:26:29)

Kar se tiče minimalnega standarda: če otrok na preverjanju znanja ( pisno, ustno ) dokaže, da se mu vsaj malo bliska o čem se učijo v šoli in je sposoben navesti kakšen primer je to znanje zadovoljivo za pozitivno oceno, v takšnem primeru bi dobil 2,3. Za 4 naj bi otrok znal lepo brez zapletanja dokazati znanje, ki ga je pridobil iz knjig, delovnih zvezkov in smiselno povezati primere iz življenja z naučenim gradivom. V kolikor pa pokaže, da je svoje znanje črpal iz druge literature in virov je pa to že zadovoljeni maksimalni standard in tako bi dobil oceno odlično.

Zdaj mi pa reci Liliana, kako pa pri matematiki doseči maksimalen standard? S tem ko otrok na testu (da poudarim da smo se vedno v četrtem razredu in kot je vidno iz Mikinega linka otroci ne morejo težjih računskih operacij računati na pamet-predvidevam da je ta šolski plan napisal nekdo, ki se spozna na razvojno sposobnost otrok ) napiše samo končni rezultat ne pomeni vedno da se je maksimalno potrudil, ampak lahko pomeni tudi, da je rezultate samo od nekoga prepisal.




mika -> RE: Računanje (3.11.2014 23:19:33)

da je ta šolski plan napisal nekdo, ki se spozna na razvojno sposobnost otrok )


a veš da učitelji pravijo, da je program prezahteven, da ga pišejo ljudje, ki sploh ne vedo koliko otroci na dolgi rok sploh odnesejo, . Ni normalno, da zaradi prenatrpanih programov potrebujejo inštrukcije že v 5. razredu. A niso dve leti nazaj nekaj snovi prensli celo v nižje razrede. ? Pol pa še naletiš na brihtno učiteljico, ki bi tempo preskočila še za eno leto. Super, ne? Hčerina učiteljica iz 4. razreda je rekla, da delamo iste napake, ki so jih Norvežani (če sem si prav zapomnila) ugotovili pred 2o imi leti in so jih opustili...medtem ko je naša stroka o vsem seznanjena, pa kr rine po njihovih napakah.




mateyka -> RE: Računanje (3.11.2014 23:27:09)

ej, mika, hvala za link. dobra ideja [sm=smiley20.gif]


IZVIRNO SPOROČILO: liliana
Glej mateyka.....ne vem zakaj se zdaj počutiš ogroženo.....?


ah dej no, sej se ne. če pa podam mnenje ali debatiram o tem, je pa to že pomp? svašta.. [sm=smiley29.gif]

......mimogrede, če se ti zdi logično in povsem sprejemljivo, da to zahtevajo za števila do 100, ne vem zakaj je nad 100 taka razlika....


ja. se mi zdi logično. če ne uganeš zakaj, vprašaj kakega pastirja. [sm=smiley4.gif] btw, spet banaliziraš [sm=smiley36.gif]

ej, kot zanimivost (ne za vaju liliana in stana, ki to seveda vse že vesta) in malo za zabavo, se mi zdi fajn videt kako so to delali rimljani,


In s tem si želela dokazati.....?[sm=jezicek.gif]


ne želela dokazati - povedati, da lahko preskočiš, ker že veš - kaj ne razumeš? take it as it is. glede na to, da sta zagovornici drila, vama je verjetno zelo jasno kako so rimljani premetavali kose seštevanja v glavi brez arabskih števil. torej? nič grozno zlobnega ni bilo zadaj [sm=smiley1.gif]




mateyka -> RE: Računanje (3.11.2014 23:34:01)


IZVIRNO SPOROČILO: mika

da je ta šolski plan napisal nekdo, ki se spozna na razvojno sposobnost otrok )


a veš da učitelji pravijo, da je program prezahteven, da ga pišejo ljudje, ki sploh ne vedo koliko otroci na dolgi rok sploh odnesejo, . Ni normalno, da zaradi prenatrpanih programov potrebujejo inštrukcije že v 5. razredu. A niso dve leti nazaj nekaj snovi prensli celo v nižje razrede. ? Pol pa še naletiš na brihtno učiteljico, ki bi tempo preskočila še za eno leto. Super, ne? Hčerina učiteljica iz 4. razreda je rekla, da delamo iste napake, ki so jih Norvežani (če sem si prav zapomnila) ugotovili pred 2o imi leti in so jih opustili...medtem ko je naša stroka o vsem seznanjena, pa kr rine po njihovih napakah.


na žalost je res kar praviš. je bilo že nekaj debat na to temo na RR.




liliana -> RE: Računanje (4.11.2014 6:28:50)


IZVIRNO SPOROČILO: mika

ampak najprej mora otrok sploh osvojit razčlenjevanje. V 2. razredu pišejo teste z razčlenjevanjem št. do 100??, v tretjem jih znajo izračunat na pamet, in tako naprej. Moja hčerka v 5. razredu več ne razčlenjuje števil in jh komot izračuna na pamet, ampak to je naredilo utrjevanje s pisnim razčlenjevanjem. Učiteljica pa tega ni zahtevala v testu.



Nekateri otroci tega ne znajo niti v osmem razredu.......otroci utrjujejo razčlenjevanje od 2. razreda naprej......najprej do 20.......vendar je treba tudi doma utrjevati, nekaterim otrokom bolj, nekaterim manj......

Tole za min. standrad je res dvomljivo napisano, odgovor pa poznaš iz prakse ( dosegel, delno dosegel, ni dosegel), glede na to, da imaš otroka v šoli. Ne more imet učenec 5, če ni dosegel znanja...al kako je že pisno ocenjevanje- sem pozabila. Bom pa moža vprašala za podrobno obrazložitev, zdajle ga ni doma. Če bi učitelj lahko zahteval več, kje bi se končala potem zgornja meja? Že v Sanjinem primeru se vidi, da zahteva nekaj, česa otroci še niso uspeli osvojit.


Če imamo zapisan minimalni standard znanja ne more to sčasoma postati "maksimalni" oz. "univerzalni" standard znanja......in ne more biti otrok ocenjen z oceno pet, če dosega minimalni standard znanja......za doseganje minimalnega standarda znanja lahko dobi kvečjemo 2, za vsako preseganje minimalnega standarda pa ocene večje od 2.......delno doseganje minimalnega standarda je že vprašivljivo.....ali pa se brez veze imenuje minimalni standard minimalni standard in bi lahko bil kar zgolj standard znanja, potem pa lahko govorimo o dosega, delno dosega in ne dosega.......

IZVIRNO SPOROČILO: sanjasan

Kar se tiče minimalnega standarda: če otrok na preverjanju znanja ( pisno, ustno ) dokaže, da se mu vsaj malo bliska o čem se učijo v šoli in je sposoben navesti kakšen primer je to znanje zadovoljivo za pozitivno oceno, v takšnem primeru bi dobil 2,3. Za 4 naj bi otrok znal lepo brez zapletanja dokazati znanje, ki ga je pridobil iz knjig, delovnih zvezkov in smiselno povezati primere iz življenja z naučenim gradivom. V kolikor pa pokaže, da je svoje znanje črpal iz druge literature in virov je pa to že zadovoljeni maksimalni standard in tako bi dobil oceno odlično.



Ali pa za oceno 5 v 4. razredu pri testu matematike na pamet izračuna kompleksen račun 432 + 327......tisti, ki ga pa z pisnim razčlenjevanjem pa dobijo oceno 4 recimo.....

IZVIRNO SPOROČILO: sanjasan


Zdaj mi pa reci Liliana, kako pa pri matematiki doseči maksimalen standard? S tem ko otrok na testu (da poudarim da smo se vedno v četrtem razredu in kot je vidno iz Mikinega linka otroci ne morejo težjih računskih operacij računati na pamet-predvidevam da je ta šolski plan napisal nekdo, ki se spozna na razvojno sposobnost otrok ) napiše samo končni rezultat ne pomeni vedno da se je maksimalno potrudil, ampak lahko pomeni tudi, da je rezultate samo od nekoga prepisal.


Nikjer se ga ne da doseči, ne samo pri matematiki.....samo če z minimalnega standarda znanja delamo maksimalni (oz., da ti bo lažje nek univerzalni, standardni nivo znanja) ne moremo več govoriti o minimalnem standardu znanja......ker potem sčasoma več sploh ne bomo vedeli kaj je pa minimalni standard znanja, da otrok napreduje v višji razred, če je minimalni standard znanja že to, da se za doseganje minimalnega standarda dobi ocena 5......in bog ne daj, da učitelj zahteva, da se ta minimalni standard presega......

IZVIRNO SPOROČILO: mika

da je ta šolski plan napisal nekdo, ki se spozna na razvojno sposobnost otrok )


a veš da učitelji pravijo, da je program prezahteven, da ga pišejo ljudje, ki sploh ne vedo koliko otroci na dolgi rok sploh odnesejo, . Ni normalno, da zaradi prenatrpanih programov potrebujejo inštrukcije že v 5. razredu. A niso dve leti nazaj nekaj snovi prensli celo v nižje razrede. ? Pol pa še naletiš na brihtno učiteljico, ki bi tempo preskočila še za eno leto. Super, ne? Hčerina učiteljica iz 4. razreda je rekla, da delamo iste napake, ki so jih Norvežani (če sem si prav zapomnila) ugotovili pred 2o imi leti in so jih opustili...medtem ko je naša stroka o vsem seznanjena, pa kr rine po njihovih napakah.


A veš, da nekateri učitelji pa pravijo obratno.....kolegica je učiteljica matematike v višjih razredih osnovne šole.....in pravi, da če bi otrokom dala test, ki jim ga je dala pred 15 leti, ko je začela učiti, da bi rezultati bili porazni (takrat niso bili)......da nobeden ne bi dobil 5, bilo bi nekaj 4 ostalo pa navzdol......je ene dva krat probala vmes in je odstopila od tega, ker je bil naval staršev na njo, zakaj pa njihov otrok ni dobil 5, ker bi moral dobiti 5, ker je vendar njihov otrok in on mora dobiti 5.....in pač prilagaja teste željam staršev in sposobnosti otrok....kar se meni ne zdi prav......ker se s tem zgolj znižujejo standardi znanja.......

ne želela dokazati - povedati, da lahko preskočiš, ker že veš - kaj ne razumeš? take it as it is. glede na to, da sta zagovornici drila, vama je verjetno zelo jasno kako so rimljani premetavali kose seštevanja v glavi brez arabskih števil. torej? nič grozno zlobnega ni bilo zadaj


Daj mateyka....ne glumi spet.....s temi svojimi retoričnimi vprašanji......[sm=jezicek.gif]

Mikina hčerka je ta dril osvojila in se je nadrilala, torej gre......in zato, ker ga je osvojila, bo mogoče kdaj kasneje imela predstavo tudi o tem ali je 3/4 večje večje ali manjše od 5/8......

Mimogrede....poštevanko smo se morali nadrilati.......in ne razčljenjevati......3+3+3 = 9.......in nam je marsikdaj kasneje to prišlo to prav......









josephine27 -> RE: Računanje (4.11.2014 9:03:44)

Mikina hčerka je ta dril osvojila in se je nadrilala, torej gre......in zato, ker ga je osvojila, bo mogoče kdaj kasneje imela predstavo tudi o tem ali je 3/4 večje večje ali manjše od 5/8......

Mimogrede....poštevanko smo se morali nadrilati.......in ne razčljenjevati......3+3+3 = 9.......in nam je marsikdaj kasneje to prišlo to prav......


Saj se ne gre za to. Znanje vedno prav pride. Samo ta čas, ki ga je Mikina hčerka porabila za to drilanje je napr. Tončkina porabila za učenje angleščine, ki tud v življenju prav pride, katera druga pa za učenje klaivrja napr. Včasih se je treba vprašati kaj je za koga pomembnejše oz. kaj bo v življenju otroku dolgoročno prineslo več koristi. Popolnih ljudi, ki bi obvladali vse pač ni.




liliana -> RE: Računanje (4.11.2014 10:50:23)


IZVIRNO SPOROČILO: josephine27

Saj se ne gre za to. Znanje vedno prav pride. Samo ta čas, ki ga je Mikina hčerka porabila za to drilanje je napr. Tončkina porabila za učenje angleščine, ki tud v življenju prav pride, katera druga pa za učenje klaivrja napr. Včasih se je treba vprašati kaj je za koga pomembnejše oz. kaj bo v življenju otroku dolgoročno prineslo več koristi. Popolnih ljudi, ki bi obvladali vse pač ni.


Točno to....samo potem mora biti tudi ocena odraz tega.....ker vsi v vsem ne moremo biti popolni (in ker se Tončkina hčera raje in več uči klavir kot matematiko se ne more Tončka razburjati nad tem, zakaj pa učiteljica matematike ali angleščine zahteva nekaj, kar njena hčera ne zmore).....zato pa je lahko tisti, ki obvlada matematiko, angleščino, klavir itd. bolje, tudi z oceno "nagrajen" bolje od povprečja oz. od tistih, ki tega ne obvladajo......in če v dotičnem primeru pač zračunaš račun brez pomožnih računov dobič oceno 5, če pa ne, pa dobiš oceno 4......noben problem......ker vemo vsi, popolnih ljudi, ki bi vse obvladali pač ni......[sm=smiley1.gif]

Pred časom je ena mamica tu gor zapisala, da nima srca od hčere zahtevati, da naj se popoldne uči, ker hodi v glasbeno šolo in ogromno vadi en instrument vsakodnevno in je utrujena in je že z glasbeno šolo preveč obremenjena, ni treba da jo še šola obremenjuje......pričakovala pa je mamica, da šola nagradi otroka z dobrimi ocenami, vendar pa ne sme od otroka zahtevati šola neko dodatno delo, ker njen otrok pač doma nima časa, ker ima druge, obšolske obveznosti.......včasih se je pač treba odločiti, kaj je prioriteta, ali šola, ali obšolske obveznosti in se sprijazniti s posledicami.......ljudje smo različni, nekateri zmorejo več stvari naenkrat, nekateri pa ne.......








mika -> RE: Računanje (6.11.2014 8:28:57)

A veš, da nekateri učitelji pa pravijo obratno.....kolegica je učiteljica matematike v višjih razredih osnovne šole.....in pravi, da če bi otrokom dala test, ki jim ga je dala pred 15 leti, ko je začela učiti, da bi rezultati bili porazni (takrat niso bili)......da nobeden ne bi dobil 5, bilo bi nekaj 4 ostalo pa navzdol......je ene dva krat probala vmes in je odstopila od tega, ker je bil naval staršev na njo, zakaj pa njihov otrok ni dobil 5, ker bi moral dobiti 5, ker je vendar njihov otrok in on mora dobiti 5.....in pač prilagaja teste željam staršev in sposobnosti otrok....kar se meni ne zdi prav......ker se s tem zgolj znižujejo standardi znanja.......


Seveda so rezultati porazni, kar je posledica natrpanega programa, kjer ni časa za utrjevanje. V tem smislu je program prezahteven....filanje podatkov in to v obdobjih, ko večina otrok naj ne bi bila sposobna razmet oz. dojet v tej meri, da bi bil dolgoročni učinek. Tako se pa 'dudlajo' podatke enga za drugim in je učinek 'kako došlo tako prošlo'.




mika -> RE: Računanje (6.11.2014 9:07:53)

zato pa je lahko tisti, ki obvlada matematiko, angleščino, klavir itd. bolje, tudi z oceno "nagrajen" bolje od povprečja oz. od tistih, ki tega ne obvladajo......in če v dotičnem primeru pač zračunaš račun brez pomožnih računov dobič oceno 5, če pa ne, pa dobiš oceno 4......noben problem......ker vemo vsi, popolnih ljudi, ki bi vse obvladali pač ni......


Problem tega je, da je učiteljica zahtevala nekaj kar ni po učnem načrtu. Kam bi prišli, če bi vsak učitelj imel svoja merila za ocene?

Če nek otrok predmet obvlada toliko bolje, naj bo nagrajen z dodatno oceno, ne pa da po ta otrok merilo za ostale otroke, ki so se snov ravno tako sposobni naučit, ampak z več dela.
Moji hčeri je matematika nujno zlo, pa jo ima kljub temu pet,vloži malo več dela, kot pa njena sošolka, ki matematiko obožuje. Je pa naša pri jezikih veliko pred ostalimi in ta sošolka mora vložit malo več dela, da ima pet, tako kot naša. Tukaj se pa izkaže med učitelji, koliko jim je v interesu motivirat otroke na določenih področjih. Naši otroci so imeli res super učiteljico....treba bi jo bilo klonirat [sm=smiley36.gif]....zdaj....zdaj pač suhoparna klasika naprej....rezultat dela prejšnje učiteljice pa je viden tudi v tem, da je otrokom ostala motivacija in na ta način sami raziskujejo naprej ....


V novem šolskem letu smo presenečeni...starši starejših otrok, so rekli, da je pri njih bilo isto, se je pač treba navadit, kaj pa drugega [sm=smiley22.gif].




liliana -> RE: Računanje (6.11.2014 11:55:37)


IZVIRNO SPOROČILO: mika


Problem tega je, da je učiteljica zahtevala nekaj kar ni po učnem načrtu. Kam bi prišli, če bi vsak učitelj imel svoja merila za ocene?

Če nek otrok predmet obvlada toliko bolje, naj bo nagrajen z dodatno oceno, ne pa da po ta otrok merilo za ostale otroke, ki so se snov ravno tako sposobni naučit, ampak z več dela.
Moji hčeri je matematika nujno zlo, pa jo ima kljub temu pet,vloži malo več dela, kot pa njena sošolka, ki matematiko obožuje. Je pa naša pri jezikih veliko pred ostalimi in ta sošolka mora vložit malo več dela, da ima pet, tako kot naša. Tukaj se pa izkaže med učitelji, koliko jim je v interesu motivirat otroke na določenih področjih. Naši otroci so imeli res super učiteljico....treba bi jo bilo klonirat [sm=smiley36.gif]....zdaj....zdaj pač suhoparna klasika naprej....rezultat dela prejšnje učiteljice pa je viden tudi v tem, da je otrokom ostala motivacija in na ta način sami raziskujejo naprej ....


V novem šolskem letu smo presenečeni...starši starejših otrok, so rekli, da je pri njih bilo isto, se je pač treba navadit, kaj pa drugega [sm=smiley22.gif].


Danes je precej več odličjnjakov v osnovnih šolah, kot jih je bilo v "naših" časih.....kar pomeni verjetno tudi to, da je za precej več otrok, kot tudi staršev, šola naporna.....ker mora večina otrok za 5 delati precej več kot peščica......in mogoče niso samo učitelji tisti, ki zahtevamo, da otrok mora dobiti 5.......

In normalno je, da si preobremenjen, če si z normalnim delom sposoben doseči 4, moraš pa dobiti 5.......

Drugače pa šola ni igra.....za znanje je potrebno delati....in ne samo v šoli, tudi doma......nekateri potrebujejo več, drugi manj.....in poleg gimnazij, obstajajo tudi poklicne srednje šole......





Jabček -> RE: Računanje (6.11.2014 12:12:19)

Samo eno vprašanje.
A res veste vse standarde in cilje na pamet? Tudi nepedagogi?




petea -> RE: Računanje (6.11.2014 12:35:11)

IZVIRNO SPOROČILO: Jabček
Samo eno vprašanje.
A res veste vse standarde in cilje na pamet? Tudi nepedagogi?


Hm. Ne morem ti odgovoriti, ker ne vem, na katerega izmed dveh vprašanj želiš odgovor. [sm=smiley36.gif]


Lahko pa retorično napišem, da le poglej, do kakšnih težav pripelje nepoznavanje (vseh) standardov, ki vplivajo na nas.
[sm=jezicek.gif]




sanjasan -> RE: Računanje (6.11.2014 13:14:21)

Šola ni lahka, ni bila včasih in niti ni danes. Problem, ki ga opažam v današnjem šolskem sistemu je, da je šolski plan veliko bolj natrpan kot včasih, da učitelji ne zmorejo oz nimajo časa predelat vsega, zato en del te odgovornosti pade na otroke same. To ni pomanjkljivost ampak je prednost, ker se morajo tako tudi doma več učiti in poglabljati v snov. Včasih je to poglabljanje bilo dodatno, za tiste, ki želijo vedeti več danes je obvezno, če želiš imeti boljšo oceno. Problem (vsaj v našem primeru )je, ko učitelj sam nima postavljenih standardov, kje je ta meja, da je otrok izčrpal dovolj iz dodatnega gradiva in tako primerja otroke med seboj kateri se je več naučil oz kateri se je bolj poglobil v dodatno učenje. Tu se mora postaviti neka meja pri ocenjevanju, da tisti ki ve le splošne stvari iz knjige ima zadovoljivo oceno, tisti ki se pa poglobijo v snov, pa lahko dosegajo večje ocene.
Če se vrnem k svoji načeti temi vezano za izračune pri matematiki je pa tako da v kolikor učitelj na testu samem ne napiše na kakšen način oz po katerem postopku naj otrok računa potem ima otrok proste roke in ima pravico računati na njemu najlažji način. Kar pomeni da učitelj ne more priti na sredini testa do učenca in od njega zahtevati, da izbriše celotno nalogo, zato ker si je pri reševanju pomagal na daljši način. Ta daljši način so se učili in je del učnega načrta kar pomeni, da je dovoljen. V kolikor pa že imamo učitelja, ki zahteva takšne izračune na pamet, pa naj to izvaja pri ustnem spraševanju. Na sredini testa pa ne vidim od kod si jemlje pravico otroka motiti in od njega zahtevati brisanje rešenih nalog.




petea -> RE: Računanje (6.11.2014 13:37:49)

IZVIRNO SPOROČILO: sanjasan
Problem, ki ga opažam v današnjem šolskem sistemu je, da je šolski plan veliko bolj natrpan kot včasih, da učitelji ne zmorejo oz nimajo časa predelat vsega, zato en del te odgovornosti pade na otroke same. To ni pomanjkljivost ampak je prednost, ker se morajo tako tudi doma več učiti in poglabljati v snov.


Ne razumem, kaj želiš povedati.
V isti sapi zatrjuješ, da je nekaj hkrati problem in prednost.

Kolikor jaz gledam današnjo šolo, je problem, da se preveč drvi skozi goro vsebine, ni pa časa za utrjevanje.
Bi bilo bolje vzeti manj snovi, pa tisto manj površno.

In ne, ni prednost, da se morajo doma več učiti. To so otroci, ki niso sposobni delati polnega delovnika odraslega, pa še nekaj nadur za povrh. Po možnosti še za vikende. [sm=zmeden.gif] Program bi moral biti zasnovan tako, da je povprečen otrok sposoben osvojiti zahtevano znanje in dobiti normalne ocene v razumnih časovnih okvirjih. Brez pomoči staršev, inštruktorjev in dela pozno v noč.
In ostati mu mora še dovolj časa, še bolj pa energije za prostočasne in interesne dejavnosti.



IZVIRNO SPOROČILO: sanjasan
Včasih je to poglabljanje bilo dodatno, za tiste, ki želijo vedeti več danes je obvezno, če želiš imeti boljšo oceno.


Tudi tega ne razumem, v čem bi naj po tvojem bila razlika med nekoč in danes.
Tako včasih kot sedaj učenec, ki se poglobi v snov in zna za več, s tem praviloma dobi na ocenjevanju boljšo oceno, prav tako je to poglabljanje bilo in je dodatno (delo).

Seveda pa so razlike v pričakovanjih in razlogih, zakaj so se pričakovanja spremenila.
Če je bilo včasih ocena 3 (= dobro) opredeljena kot 'zlata sredina' in dobra ocena, je danes ocena, nižja od 4 (= prav dobro) za veliko učencev in za še več staršev že prava katastrofa in učitelj, ki si drzne dajati takšne ocene, mnogokrat kar za pribit na križ. [sm=zmeden.gif]




mateyka -> RE: Računanje (6.11.2014 17:43:36)

IZVIRNO SPOROČILO: petea
In ne, ni prednost, da se morajo doma več učiti. To so otroci, ki niso sposobni delati polnega delovnika odraslega, pa še nekaj nadur za povrh. Po možnosti še za vikende. [sm=zmeden.gif] Program bi moral biti zasnovan tako, da je povprečen otrok sposoben osvojiti zahtevano znanje in dobiti normalne ocene v razumnih časovnih okvirjih. Brez pomoči staršev, inštruktorjev in dela pozno v noč.
In ostati mu mora še dovolj časa, še bolj pa energije za prostočasne in interesne dejavnosti.


bingo. zgled za to je imho finski sistem. no, pa saj o tem sem že večkrat govorila. [sm=smiley1.gif]




liliana -> RE: Računanje (6.11.2014 18:20:07)

Za "finski sistem" moramo potem počakati še nekaj desetletij, da sedanji učitelji, ki so še sorazmerno mladi, oddidejo v penzijo.....ker na Finskem se za pedagoški študij odločajo le najboljši učenci.....recimo selecija je taka, da izberejo le tiste, ki spadajo na sam vrh pri maturi (nekaj podobnega recimo, kot pri nas medicina)........pri nas je pa trenutno takega pedagoškega kadra izredno, izredno malo in se na pedagoški fakulteti "vzame" kar vsakega......

mogoče je precej domačih nalog tudi zato, ker imamo praktično precej nesposobnih učiteljev.....kaj pa jaz vem, to je mogoče tudi faktor.....ni zgolj kriv "sistem kot sistem"....ker sistem setavljamo oz. sestavljajo ljudje......in včasih si mislim, da našim učiteljem oz. učiteljicam (ker moških je itak izredno malo) kar paše tak sistem kot je, ker lahko non stop jamrajo, kako nimajo nobene svobode, nobenega maneverskega prostora, kako so zgolj administratorji (da ne govorim o tem, da o wordu in excelu nimajo niti osnovne, ne le blage veze)......ker kot sem že nekajkrat napisala, nisem še srečala poklica, kjer bi se toliko vsepovprek in non stop jamralo nad svojim delom, še posebej ne poklica, kjer se zahteva univerzitetna izobrazba.......

In na Finskem ima učitelj svobodo v svojem strokovnem delu.....to pri nas ne bi šlo skoz......bi starši vsaj polovice razreda prišli z minimalnimi standardi znanja v šolo in grozili učitelju, da ne spoštuje napisanega in kaj si sploh on misli, da od otroka zahteva to in to.......kar smo lahko videli tudi v tej temu.......vtikanje v strokovno delo učitelja, tega na Finskem verjetno ni......

Pa nekaj desetletij je potrebno počakati še zato, ker verjetno na Finskem tudi nimajo toliko predmetov, ki so jih v prvi vrsti pri nas uvedli zato, da bi vsi učitelji imeli oz. obdržali službe.....torej, če želimo zmanjšati obseg predmetov v šoli (kar se vsi po vrsti pritožujemo, da jih je preveč) bo potrebno kakega učitelja odpustiti.....vendar težko, dokler se Štrukelj ne bo upokojil in manipuliral z vsemi sindikati in z vso slovensko javnostjo......

Tako da Finski sistem v Sloveniji......ob takem razmišljanju, kot ga imamo danes, ob takih starših in učiteljih.....no go......ker izgleda vsem paše tak sistem kot ga imamo.....ga vsaj lahko šimfamo (tako starši kot učitelji, pubertetniki ga pa itak verjetno tudi na Finskem) in nihče ni ničesar kriv......za vse je kriv zgolj "sistem"......




Stanislava_ -> RE: Računanje (6.11.2014 19:21:54)

IZVIRNO SPOROČILO: sanjasan

Stanislava moje vprašanje ni bilo ali je normalno da se otroci učijo omenjene računske operacije na pamet, ampak je bilo ali je normalno da morajo otroci znati v četrtem razredu računati na pamet in si NE smejo pomagati z razčlenjevanjem.



Ne, tvoje vprašanje se ni nanašalo na normalnost, ampak si spraševala za mnenje in naše izkušnje.

Jaz sem (ti) podala svoje mnenje.

In verjamem, in lepa večina na tej temi dokazuje, da je tudi v matematiki osnovna moč znanja.




Stanislava_ -> RE: Računanje (6.11.2014 19:24:07)

IZVIRNO SPOROČILO: sanjasan

Zdaj mi pa reci Liliana, kako pa pri matematiki doseči maksimalen standard?


Z znanjem in sposobnostmi.
Kjer večina otrok nima ne enega ne drugega za maksimalni standard, čeprav ima starše z maksimalni pričakovanji.




Stanislava_ -> RE: Računanje (6.11.2014 19:29:45)

IZVIRNO SPOROČILO: liliana

In na Finskem ima učitelj svobodo v svojem strokovnem delu.....to pri nas ne bi šlo skoz......bi starši vsaj polovice razreda prišli z minimalnimi standardi znanja v šolo in grozili učitelju, da ne spoštuje napisanega in kaj si sploh on misli, da od otroka zahteva to in to.......kar smo lahko videli tudi v tej temu.......vtikanje v strokovno delo učitelja, tega na Finskem verjetno ni......


Čisto preveč se ukvarjamo s šolo, in čisto premalo z znanjem.


Učiteljica je v šoli zakon.
Otrok hodi tja, da se kaj nauči in da se ima s sošolci lepo.

Več filozofije se pri nas ne gremo.

Kar pa mislim, da jo moramo naučiti doma, jo naučimo doma. Ali pa v avtu [image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/jezicek.gif[/image] - npr. računanje na pamet.




Stanislava_ -> RE: Računanje (6.11.2014 19:52:17)

IZVIRNO SPOROČILO: mika

. Ni normalno, da zaradi prenatrpanih programov potrebujejo inštrukcije že v 5. razredu.


To je najbolj normalna stvar. V večini razredov s 25-imi učenci se bo našel eden, ki bo potreboval inštrukcije ali dopolnilni pouk. Ali pomoč sošolcev, in to še kakšen razred prej kot v petem razredu.

Gauss dela svoje, razen seveda v Sloveniji [image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/jezicek.gif[/image].




Jabček -> RE: Računanje (7.11.2014 7:19:29)


IZVIRNO SPOROČILO: petea

IZVIRNO SPOROČILO: Jabček
Samo eno vprašanje.
A res veste vse standarde in cilje na pamet? Tudi nepedagogi?


Hm. Ne morem ti odgovoriti, ker ne vem, na katerega izmed dveh vprašanj želiš odgovor. [sm=smiley36.gif]


Lahko pa retorično napišem, da le poglej, do kakšnih težav pripelje nepoznavanje (vseh) standardov, ki vplivajo na nas.
[sm=jezicek.gif]


Se opravičujem in posipam s pepelom [sm=smiley36.gif]

In to vse, ker starši ne želijo, da otrok računa na pamet [sm=smiley36.gif]




Jabček -> RE: Računanje (7.11.2014 7:22:53)


IZVIRNO SPOROČILO: Stanislava_

IZVIRNO SPOROČILO: sanjasan

Zdaj mi pa reci Liliana, kako pa pri matematiki doseči maksimalen standard?


Z znanjem in sposobnostmi.
Kjer večina otrok nima ne enega ne drugega za maksimalni standard, čeprav ima starše z maksimalni pričakovanji.


Tukaj je keč vsega skupaj.




Stanislava_ -> RE: Računanje (8.11.2014 11:17:43)

IZVIRNO SPOROČILO: Jabček


IZVIRNO SPOROČILO: Stanislava_

IZVIRNO SPOROČILO: sanjasan

Zdaj mi pa reci Liliana, kako pa pri matematiki doseči maksimalen standard?


Z znanjem in sposobnostmi.
Kjer večina otrok nima ne enega ne drugega za maksimalni standard, čeprav ima starše z maksimalni pričakovanji.


Tukaj je keč vsega skupaj.


Vedno se je lažje izgovarjati na sistem, ostale ljudi, vreme, kar že pride prav.

Čeprav je veliko lažje sprejeti svoje sposobnosti in svoje omejitve.




mika -> RE: Računanje (11.11.2014 9:02:47)


IZVIRNO SPOROČILO: Jabček

Samo eno vprašanje.
A res veste vse standarde in cilje na pamet? Tudi nepedagogi?


Mene pa zanima a si se ti učila preveč ali premalo na pamet, da si po prebranem prišla do takšnega vprašanja?




Stran: <<   < Prejšnja stran  1 [2] 3   Naslednja stran >   >>