Pri regresu za letni dopust se prispevki za socialno varnost obračunajo in plačajo v delu, ki presega 70 % povprečne plače predpreteklega meseca zaposlenih v RS. (To pomeni, da max. ni določen, vendar verjetno ne boste prejeli več kot je 70% povprečne plače preteklega meseca).Regres za letni dopust v letu 2008 najmanj 665 evrov, v letu 2009 pa najmanj 686 evrov. V podjetjih z izgubo v preteklem poslovnem letu pa znaša regres za letni dopust v letih 2008 in 2009 najmanj v višini zakonsko določene minimalne plače na dan izplačila regresa. Minimalna plača znaša od 1. marca 2008 do vključno 31. julija 2008 566,53 evra in se po prvem odstavku 2. člena Zakona o določitvi minimalne plače (Uradni list RS, št. 114/2006 in 36/2008) poveča 1. avgusta vsako leto za pričakovano rasti življenjskih potrebščin v letu, ki jo kot podlago za pripravo državnega proračuna sprejme Vlada RS.
Po KPPI lahko delodajalci, ki so nelikvidni, izplačajo regres najkasneje do 1. novembra tekočega koledarskega leta.
Kolektivne pogodbe dejavnosti, ki določajo višino regresa za leto 2008 so še:
KOLEKTIVNA POGODBA
Višina regresa za letni dopust 2008
gozdarstvo
700,00 €
tekstil
650,00€/590,00€
lesarstvo
najmanj v višini minimalne plače
celulozna
657,99 €
grafična
70 % zadnjega znanega podatka o povprečni plači na zaposlenega v RS
časopisno informativna
70 % zadnjega znanega podatka o povprečni plači na zaposlenega v RS
kemična
617,59 €
kovinska industrija
622,00 €
elektroindustrija
702,00 €
kovinski materiali
650,00 €
gradbena
750,00 €
gostinstvo
700,00€/620,00€
cestno gospodarstvo
668,00 €
cestni potniški promet
650€/540€
poštna, kurirska
70 % zadnjega znanega podatka o povprečni plači na zaposlenega v RS
banke, hranilnice
80% povprečne izplačane plače zadnjih treh mesecev na zaposlenega pri delodajalcu
komunala
750,00 €
delavci-zasebnimi delod.
najmanj 60 % povprečne plače v RS za pretekle tri mesece
Vir : ZDS
Če v kolektivni pogodbi, ki zavezuje delodajalca, znesek regresa za letni dopust ni dogovorjen, je delodajalec dolžan delavcu izplačati regres za letni dopust najmanj v višini minimalne plače.
Regres za letni dopust se mora v skladu z določbo drugega odstavka 131. člena ZDR izplačati najkasneje do 1. julija tekočega koledarskega leta. S kolektivno pogodbo na ravni dejavnosti pa je lahko v primeru nelikvidnosti delodajalca določen kasnejši rok izplačila, vendar najkasneje do 1. novembra tekočega koledarskega leta.
Znesek regresa za letni dopust za leto 2008 za javne uslužbence je določen v Dogovoru o višini regresa za letni dopust za leto 2008 (Uradni list RS št. 38/2008). Dogovorjeni znesek regresa znaša 672,00 EUR in se je izplačal pri plači za mesec april 2008.
< Sporočilo je popravil potepinček -- 16.12.2008 14:54:46 >