Kako pa si lahko takoj ustvariš avtoriteto?
Gre, brez skrbi. Z mano se da vse pomenit in kar rečem drži, pa se me drži sloves 'ta krute prfokse'. Vsako leto, ko stopim septembra v nov razred so vsi prilimani na stole, ker vedo od predhodnikov, da pri meni se dela. POtem pa je treba pokazat, da veš kaj govoriš, da imaš jasno začrtana pričakovanja, njihove pravice in dolžnosti.
Septembra in oktobra se še tipamo, potem smo pa super ekipa. Samo vedeti morajo, kje je meja, meja se pa začrta prvega septembra.
Ko enkrat vidijo, da si strog, a pravičen, jih imaš na svoji strani, prej ne.
Ravnatelj pa... glede samega dogajanja v razredu ravnatelj nima veliko besede - če delaš po pravilih. Pravilnik o pravicah in dolžnostih pa mora učitelj tudi dobro poznati pa gre.
Primer: pridem v razred (nadomeščam kolegico, ki je odsotna že nekaj ur), sedmi razred se spomni, da bi bilo fino ponorčevat se iz mene in striktno zavračajo sodelovanje. Vedo, da vsako uro začnem s pozdravom in pričakujem, da vstanejo. On ne vstanejo, sedijo in se režijo. Stojim in jih čakam 5 min. Se režijo in ena pravi 'saj nam nič ne morete'. Pa jih mirno opozorim na vse kršitve dolžnosti učencev, ki jih kršijo (nespoštljivo vedenje do učitelja, motenje pouka itd. itd. - zadeve še malo napihnem, a čisto mirno) in na predvidene kazni. Omenim, da bom za vsakega posameznika zahtevala vzgojni ukrep in da ga bom tudi dobila, ker imam to pravico. Potem jim pa pojasnim cel postopek izreka kazni vse od razgovora z razrednikom, starši, ravnateljem in kako se bo vsak posebej moral zagovarjati pred vsem zgoraj omenjenimi brez podpore razreda itd. Počasi začnejo vstajati in kmalu stojijo vsi. Mirno pozdravim in nadaljujemo z uro (v resnici bi najraje vsakega posamezno zlasala

).
Od tega momenta dalje s tem razredom nisem imela težavm, pa so bili pravi hudički.
Je pa tako - v sedmem je delovalo, vprašanje če bi v devetem. Tam je pa že potreben drug pristop.
< Sporočilo je popravil Anuška79 -- 30.4.2008 23:13:18 >