IZVIRNO SPOROČILO: liliana
IZVIRNO SPOROČILO: Frodo Bisagin
Zelo enostavno je lahko - odvzeti podjetja in premozenje podjetjem privatiziranim s tajkunizacijo,
Ne pa ni enostavno.....ne moreš pač kar tako vzeti, pa čeprav si še tako želiš......t.i.tajkunizacija je imela namreč zakonsko podlago.....tudi Janša je podlegel takrat branitvi nacionalnega interesa in spremenil zakonodajo tako, da je omogočil te menedžerske prevzeme podjetij.....
Ce zelis poenostaviti, lahko poenostavis. Zakon je dovoljeval tajkunizacijo v toliko, da ni imel mehanizmov za preprecevanje izigravanja smisla zakona. To ne pomeni, da je zakonito. To pomeni, da je na robu zakonitosti in zelo hitro lahko zdrsne v protizakonito dejanje (kot pri Binetu Kordezu). Zal je najvecja tezava v tem, da se zakon uporablja selektivno in manipulativno v sluzbi politike.
Navsezadnje je tudi nacionalizacija zelo mogoca, kot je bila tudi netransparentna in marsikdaj selektina denacionalizacija.
IZVIRNO SPOROČILO: Frodo Bisagin
prisiliti cerkev, da vrne vec kot milijardo tristo milionov zagonjenih kreditov (ki sedaj koncujejo v "slabi banki" na plecih davkoplacevalcev),
Cerkev ne moreš prisiliti, lahko pa prisiliš njene d.o.o., d.n.o. je itd.....te pa nimajo denarja......kot vsi ostali, katerih krediti so poleg "cerkve" v slabi banki.....
Tudi d.o.o.-ji in ina podjetja imajo svoje lastnike.. treba je slediti lastniski strukturi in zahtevati da slednji prevzamejo odgovornost. Cas je, da se preneha slepomisiti.
IZVIRNO SPOROČILO: Frodo Bisagin
obdavcili cerkev in ostale neobdavcene verske organizacije, obdavcili poslovanje cerkeve in prenehali s financiranjem le te iz davkoplacevalskega denarja,
To sicer lahko, obdavčiš recimo......vendar ima vsaka obdavčitev učinek šele čez leto ali dve.....naša država pa je skoraj brez denarja zdaj.....
Vsi ukrepi potrebujejo nekaj casa. V tej luci je pa potem smiselno se vprasati zakaj se je obdavcitev na odajanje prmeozenja v najem skocila s 60 na 90%, ce to itak ne pomaga ker je davek dolgorocen ukrep...
no, ta obdavčitev cerkve in verskih organizacij je malo splošna......ker smo v vatikanskem sporuzamu recimo podpisali, da bo humanitarna dejavnost cerkve izenačena z drugimi humanitarnimi ogranizacijami (torej bi morali obdavčiti tudi te druge humanitarne ogranizacije recimo).....ker cerkev vseeno opravlja tudi humanitarno dejavnost......in te ne moreš negirati, zato je treba biti precej precizen pri tej obdavčitvi cerke oz. kakšno "poslovanje" cerkve bi morali obdavčiti.....
V ustavi tudi pise, da je cerkev locena od drzave. Sicer je povsem logicno, da je preciznost, doslednost in premisljenost potrebna za vzpostavitev drugacnega sistema obdavcevanja. MOrda bi celo bilo lazje, ce bi zgolj presli na financijranje preko cerkvenega davka izkljucno s strani vernikov - za katero koli vero.
Ker pa bo itak prišlo do predčasnih volitev, predvidevam, da se bo naslednja vlada takoj lotila te obdavčitve verskih organizacij, ki je tako simpl in enostavna......
Popolnoma enako simpl in enostavna kot spreminjanje kopice drugih zakonov, uvajanje sprememb v solstvu, urejanje normativov...
Vendar vsi ti ukrepi (če se jih bo seveda katera vlada lotila, do sedaj se jih ni še nobena, čeprav še deset_letje stroka trdi, da sistem izobraževanja ni dober, kar se kaže tudi v praksi) pokažejo svojo učinkovitost šele na dolgi rok....čez nekaj let......
Instant ekspresnih resitev ni. Torej ne bomo ukrepali ker... se to ne vidi takoj?
Prav to me strasi pri sedanji vladi. Ne razmislja na dolgi rok, hoce takoj sedaj, ne glede na grozljive posledice na dolgi rok. V trenutni situaciji je vec kot jasno, da je slovenija nepomembna, njena usoda nepomembna, pomembno je IMO samo, da v vodo ne padejo plani o zadnji enormni kraji drzavnega premozenja.
IZVIRNO SPOROČILO: Frodo Bisagin
Pa bi hitro ugotovili, da smo z ukinitvijo tega in onega pravzaprav odpistili toliko in toliko ljudi iz JU (in to tiste, ki v ozadju nekje prekladajo papirje z leve na desno in ne tiste, ki so v prvih vrstah in izpostavljeni v tem procesu), da smo priskrbeli toliko denarja, da ni potrebno posegati v socialne pravice in socialne transferje. V zaporih uvesti sistem dela, kjer zaporniki oddelajo in zasluzijo za svoje bivanje v zaporu (nekateri slovenski zapori imajo namrec boljse pogoje bivanja kot bolniki v UKC - a tudi drugim ne bi bilo hudega, če prispevajo druzbi)...
Ukinitev tega ali onega še ne pomeni odpuščanja......je potrebno spremeniti še delavsko zakonodaja, da se omogoči odpuščanje tudi v javnem sektorju.....da lahko odpustiš nepotrebnega javnega delavca......ne zgolj tistega, ki mu preteče pogodba za določen čas......tiste s pogodbami za nedoločen čas pa zgolj premestiš na drugi urad ali drugo agencijo, ali pa postane eden svetovalec več.....
Poglej recimo fenomen slovenskih železnic......tam praktično več nihče ne ve kdo kaj dela in kdo je za kaj odgovoren......in nikogar ne morejo odpustiti......
Seveda, da lahko odpustijo tudi v javnem sektorju. Na koncu koncev tudi ce je treba spremeniti zakonodajo, imamo v slo impresivne izkusnje s hitrim in pogostim spreminjanjem zakonodaje. Ne bo tezav.
IZVIRNO SPOROČILO: Frodo Bisagin
In prav zato je ta "pika", ki jo zapises na koncu tako elegantno bedasta, ker noce ali ne zmore upostevati vseh alt_ernativ in moznosti. In to je tisto kar je sporno od zacetka debate - ne ali sparati, temvec od kod, kako sparati - ali bodo prvi an udaru nizji sloji drzavljanov, ali bodo to privilegirane strukture, ki s tovrstnimi ukrepi se vedno ostanejo privilegirane.
Škoda, ker se ti zdi bedasta......glede na to, da tudi ti nočeš, mogoče celo ne zmoreš, slišati nobene druge alt_ernative kot je recimo obdavčitev cerkve......
Ni govora o tem, gre se za absolutisticno postavljanje tvojega "Res je, ne gre tako enostano......in pika..... " kot absolutno needvomno in nespremenjvo resnico o kateri debata ni vec mozna niti smiselna. Tvoja izjava je popolnoma jasna tudi brez dodatka besede "pika", ki pa z druge strani sploh ni nepomembna. Ne bom na tem mestu delala analizo, bom pa pustila prostor, da razzmislis kaksna je pravzaprav funkcija te besede v tem psorocilu. Lahko si pomagas tudi s kaksnim referencnim korpusom besedil.
Ja, če bi uvedli še to, da vsak poslanec, vsak župan, vsak javni funkcionar pod kazensko odgovornostjo podpiše, da nima premoženja v davčnih oazah......
Zadnje case se mi kar malo dopade kitajski model odgovornosti vodilnih oseb. odgovarja s premizenjem in zivljenjem - z vsem. Ob ucinkoviti kontroli bi res bili svica, edino bi se verjetno kot problematicno postavilo pomanjakanje zainteresiranosti za vodilna mesta
Hlapci! Za hlapce rojeni, za hlapce vzgojeni, ustvarjeni za hlapčevanje. Gospodar se menja, bič pa ostane, in bo ostal za vekomaj; zato, ker je hrbet skrivljen, biča vajen in željan!